نمایشگاه خوشنویسی اسلامی و نسخ قدیمی قرآن در پاکستان + عکس
کد خبر: 4007186
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹
به مناسبت میلاد پیامبر(ص) افتتاح شد؛

نمایشگاه خوشنویسی اسلامی و نسخ قدیمی قرآن در پاکستان + عکس

نمایشگاه خطاطی اسلامی و نسخ قدیمی قرآن کریم به همت رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد به مناسبت هفته وحدت طی همایش گرامیداشت میلاد النبی(ص) در این شهر افتتاح شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در اسلام آباد، همایش گرامیداشت میلاد النبی(ص) دیروز، 29 مهرماه با همکاری مرکز ملی و موزه باستانی پاکستان و با حضور شخصیت‌های پاکستانی از جمله «ظفر میرزا» وزیر پیشین بهداشت و دستیار نخست وزیر پاکستان به عنوان مهمان ویژه و «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی ایران در اسلام‌آباد افتتاح شد.

احسان خزاعی، رایزن فرهنگی ایران در اسلام‌آباد طی سخنانی در این همایش ضمن تبیین گوشه‌هایی از سيره پيامبر اكرم(ص) و اهميت و جايگاه هفته وحدت، اشعاری از اقبال لاهوری درباره لزوم وحدت مسلمانان و علاقه این شاعر پاکستانی به پیامبر(ص) و خاندان وی قرائت کرد.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را تکریم پیامبر(ص)، توجه به هفته وحدت، ترویج مودت و ارادت به ساحت پیامبر اعظم (ص) و ارائه تصویری زیبا از اسلام و پیامبر(ص) اعلام و تأکید کرد: در این نمایشگاه 60 اثر هنری خطاطی با موضوع حضرت رسول(ص)، وحدت و اتحاد مسلمین و اشعار فارسی و اردو علامه اقبال با خوشنویسی هنرمندان پاکستانی به نمایش گذاشته شده است.

در ادامه ظفر میرزا، وزیر پیشین بهداشت و دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان روابط ایران و پاکستان را روابطی دیرینه توصیف کرد و گفت: اگر زبان فارسی نبود اردو نیز وجود نداشت.

پروفسور سعيد احمد، محقق و زبان‌شناس پاکستانی نيز طی سخنانی در این برنامه گفت: مردم شبه قاره و پاکستان همواره ارتباط تنگاتنگ هنری و فرهنگی با یکدیگر داشته‌اند و هنرمندان شبه قاره و پاکستان، خط نستعلیق را از ایرانی‌ها فراگرفتند و در دنیای امروزی ما باید تلاش کنیم که این هنر اصیل حفظ شود.

رایزن فرهنگی ایران در اسلام‌آباد در گفت‎وگو با ایکنا در این باره اظهار کرد: آثار هنری به نمایش درآمده از خوشنویسان پاکستانی است و نسخ قرآنی از جمله نسخه‌ای قدیمی که به وسیله هنرمندان خطاط شبه قاره نوشته شده و به خط نستعليق است، از دیگر آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه به شمار می‌رود.

بنابراین گزارش، نعت‌خوانی و سرودن اشعاری در وصف پیامبر(ص) از سوی شاعران پاکستانی از برنامه‌های همایش بود و در ادامه این مراسم، نمایشگاه خطاطی اسلامی افتتاح شد.

این نمایشگاه که با پوشش خبری گسترده از سوی رسانه‎ها مواجه شده است، به مدت 3 روز در ایام هفته وحدت میزبان علاقمندان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha