مشارکت 500 شخصیت در کنفرانس اخوان‌المسلمین در استانبول
کد خبر: 3841898
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱

مشارکت 500 شخصیت در کنفرانس اخوان‌المسلمین در استانبول

گروه بین‌الملل ــ کنفرانس بین‌المللی اخوان‌المسلمین، با حضور 500 شخصیت عربی و اسلامی از 20 کشور جهان در شهر «استانبول» ترکیه برگزار می‌شود.

کنفرانس بین المللی اخوان المسلمین در استانبولبه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری عربی 21، این کنفرانس از امروز، 23 شهریورماه، با شعار «اخوان‌المسلمین؛ اصالت و استمرار» در استانبول آغاز می‌شود.

برگزارکنندگان این کنفرانس اظهار کردند که این گردهمایی با هدف تأکید بر ایستادگی اخوان‌المسلمین در مسیر اعتدال و میانه‌روی، و همچنین تأکید بر ادامه دفاع از آرمان‌های ملت فلسطین و نقش برجسته این جنبش اسلامی در حمایت از اقلیت‌های مسلمان برگزار می‌شود.

همام علی یوسف، عضو شورای عمومی جنبش اخوان‌المسلمین مصر تصریح کرد: این کنفرانس در جهت تاکید بر ایستادگی این جنبش بر رویکرد اعتدال که از قرآن و سنت پیامبر (ص) گرفته شده، برگزار می‌شود.

محمد عکرم بلعاوی، پژوهشگر دانشگاهی فلسطینی نیز، اظهار کرد: موضوع این کنفرانس اقلیت‌های اسلامی، مبنی بر اینکه این اقلیت‌ها در معرض توطئه‌ها و مشکلات ساختگی قرار گرفته‌اند، خواهد بود و نقش مهم اقلیت‌های مسلمان در مسیر تمدن اسلامی و احیای جایگاه گذشته آن‌ها به‌عنوان منشأ خیر برای امت اسلام و همه بشریت از دیگر محورهای این کنفرانس است.

وی افزود: با توجه به چالش‌های موجود در جهان اسلام به‌ویژه سرزمین مقدس فلسطین، قدس شریف و مسجدالاقصی، باید اهتمام جدی برای حل مشکلات امت اسلام از جمله فساد، وابستگی، جهل و استبداد وجود داشته باشد.

انتهای پیام

captcha