راه‌اندازی مرکز مطالعات اقلیت‌های مسلمان در سراسر جهان
کد خبر: 3842489
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
در کنفرانس استانبول تأکید شد؛

راه‌اندازی مرکز مطالعات اقلیت‌های مسلمان در سراسر جهان

گروه بین‌الملل ـ کنفرانس بین‌المللی اخوان‌المسلمین با تأکید بر راه‌اندازی مرکز مطالعات اقلیت‌های مسلمان در سراسر جهان در شهر «استانبول» ترکیه به کار خود پایان داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری عربی 21، شرکت‌کنندگان در کنفرانس بین‌المللی استانبول که با شعار «اخوان‌المسلمین؛ اصالت و استمرار» برگزار شد، ضمن تأکید بر اهمیت نقش زنان و جوانان در حمل رسالت این جنبش، بر راه‌اندازی مرکز مطالعات اقلیت‌های مسلمان در سراسر جهان، توجه به مراکز تحقیقاتی و مطالعات تخصصی و تربیت نیروهای کارآمد برای این مراکز تأکید کردند.

شرکت‌کنندگان در بیانیه پایانی این کنفرانس بر پافشاری ملت‌های اسلامی در آزادی از چنگ ظلم و استبداد تأکید واعلام کردند: ساکنان کشورهای اسلامی باید حاکمان خود را براساس سازوکارهای دموکراتیک، که رضایت و توافق آ‌ن‌ها را در بر داشته باشد، انتخاب کنند.

در بیانیه پایانی این کنفرانس که عزام الایوبی، دبیرکل جماعت اسلامی لبنان، آن را قرائت کرد آمده است: اخوان‌المسلمین به اصول و رویکرد صلح‌‌آمیز و میانه‌رو خود پایبند بوده و مخالف هرگونه افراط‌ گرایی رفتاری یا فکری است.

محمد احمد راشد، پژوهشگر و اندیشمند مسلمان و از برجسته‌ترین رهبران اخوان‌المسلمین در عراق، گفت: اخوان‌المسلمین تنها جنبشی در جهان است که یک سازمان واحد، اندیشه پیشرفته و دیدگاه سیاسی منحصر به فردی دارد.

یادآوری می‌شود، کنفرانس بین‌المللی اخوان‌المسلمین، 23 و 24 شهریورماه سال جاری با حضور 500 اندیشمند، پژوهشگر، مبلغ و اندیشمند مسلمان از سراسر جهان برگزار شد و لزوم ایستادگی اخوان‌المسلمین در مسیر اعتدال و میانه‌روی، تأکید بر ادامه دفاع از آرمان‌های ملت فلسطین و نقش برجسته این جنبش اسلامی در حمایت از اقلیت‌های مسلمان از محورهای این کنفرانس دو روزه بود.

انتهای پیام

captcha