بررسی اظهارات اخیر نتانیاهو؛ موضوع نشست امروز سازمان همکاری اسلامی
کد خبر: 3842394
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸

بررسی اظهارات اخیر نتانیاهو؛ موضوع نشست امروز سازمان همکاری اسلامی

گروه بین‌الملل ــ سازمان همکاری اسلامی به منظور بررسی اقدامات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و اظهارات اخیر نتانیاهو درباره الحاق کرانه باختری به سرزمین اشغالی امروز در جده، نشست فوق‌العاده برگزار کرد.

به گزارش ایکنا  به نقل از عربی21؛ سازمان همکاری اسلامی برای بررسی اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق کرانه باختری به سرزمین اشغالی پس از پیروزی در انتخابات، امروز یکشنبه، 24 شهریورماه نشست فوق‌العاده برگزار کرد.

ابراهیم العساف، وزیر امور خارجه عربستان در این نشست تصریح کرد: اقدامات اسرائیل باطل و مردود است و مسئله فلسطین، موضوع اصلی جهان عرب باقی خواهد ماند.

وی همچنین از جامعه بین‌المللی خواست تا مسئولیت خود در برابر تجاوزهای اسرائیل علیه ملت فلسطین را بر عهده بگیرد.

یوسف بن احمد العثیمین، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز تأکید کرد: نشست امروز سازمان همکاری اسلامی نشان‌دهنده اهمیت و مرکزیت موضوع فلسطین برای جهان اسلام است.

وی همچنین با مردود دانستن اقدامات اسرائیل گفت: اقدامات رژیم صهیونیستی نقض قطعنامه شورای امنیت است.

نشست امروز به درخواست عربستان و در سطح وزرای خارجه کشورهای عضو برگزار شد.

یادآور می‌شود، پیش‌تر نتانیاهو اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات با هماهنگی آمریکا کرانه باختری را به سرزمین اشغالی الحاق خواهد کرد.

پس از اشغال کرانه باختری و قدس در سال 1967 از سوی رژیم صهیونیستی، بیش از 250  شهرک صهیونیست‌نشین در این مناطق ساخته شده که حدود 650 هزار یهودی در آنها ساکن هستند.

انتهای پیام

captcha