فرهنگ دفاع مقدس؛ فرهنگی برگرفته از مکتب عاشورا
کد خبر: 3843286
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

فرهنگ دفاع مقدس؛ فرهنگی برگرفته از مکتب عاشورا

گروه اجتماعی- فرمانده سپاه شهرستان فردیس فرهنگ دفاع مقدس را فرهنگی برگرفته از مکتب عاشورا دانست و گفت: در دوران جنگ تمام دنیا علیه ایران بود، اما خدا این جریان را به زیباترین نحو پیش برد و جوانان ما با رشادت در برابر تمام ابر قدرت‌های جهان ایستادند.

فرهنگ دفاع مقدس؛ فرهنگی برگرفته از مکتب عاشورا

احسان علیزاده، فرمانده سپاه فردیس در گفت وگو با ایکنا از البرز اظهارکرد : در دوران جنگ تمام دنیا علیه ایران بود، اما خدا این جریان را به زیباترین نحو پیش برد و جوانان ما با رشادت و جان‌فشانی در راه خدا، در برابر تمام ابر قدرت‌های جهان ایستادند که این درسی بزرگ برای ماست.
وی با تاکید بر لزوم آشنایی و آگاهی نسل جوان با دوران دفاع مقدس و ارزش‌های آن، افزود: از آنجایی که 40 سال از دوران انقلاب می‌گذرد و طبیعتاً بسیاری از جوانان و نوجوانان از شرایط دوران جنگ تحمیلی آگاهی ندارند، برگزاری برنامه‌هایی در جهت ترویج فرهنگ شهادت و آگاهی نسل جوان با دوران دفاع مقدس ضروری است.
فرمانده سپاه شهرستان فردیس با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از مکتب عاشورا است، تصریح کرد: با پیروزی رزمندگان معادلات منطقه به هم ریخت زیرا در بررسی جنگ نظام سلطه با توجه به آشوب، شورش داخلی، ترور و جنگ گمان کردند می‌توانند به اهداف خود دست یابند اما دشمن در محاسبات خود نقش ولایت‌فقیه، روحیه، بصیرت و ایمان مردم را نادیده گرفت.
به گفته وی، امروز ممکن است توسط برخی کشورها تهدیدات و تحریم‌هایی متوجه کشورمان شود، اما در دوران جنگ تمام دنیا علیه ایران بود، اما خداوند این جریان را به زیباترین نحو پیش برد و جوانان ما با رشادت، شجاعت و جان‌فشانی در راه خدا، در برابر تمام ابر قدرت‌های جهان ایستادند که این درسی بزرگ برای ما به شمار می‌رود.
علیزاده با اینکه هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای تبیین گام دوم انقلاب است‌ ، گفت: جنگ تحمیلی در حقیقت جنگ جهانی سوم در مقیاس کوچک بود که شاهد بودیم در هرجنگی بخشی از سرزمین ما رفت اما در این هشت سال حتی یک سانت از خاک کشورمان کم نشد.
وی در پایان به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان فردیس اشاره کرد و افزود :برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس، گردهمایی عقیدتی سیاسی، برگزاری یادواره شهدا در پایگاه، برنامه بصیرتی در رده‌های تابعه، برگزاری جلسه آبروی محله در حوزه، صبحگاه مشترک در حوزه ٣١٩، رژه موتوری اقتدار سواران، مراسم غبارروبی مزار شهدا و تکمیل ساخت خانه معلولین از جمله این برنامه‌هاست.
انتهای پیام

captcha