آخرین وضعیت پرونده‌های فساد و قاچاق دارو/ هوشمندسازی نظام خدمات دارویی برای مقابله با بازار سیاه
کد خبر: 3843366
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
نمکی در گفت‌وگو با ایکنا تشریح کرد:

آخرین وضعیت پرونده‌های فساد و قاچاق دارو/ هوشمندسازی نظام خدمات دارویی برای مقابله با بازار سیاه

گروه سلامت ــ وزیر بهداشت، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده‌های فساد و قاچاق دارو، تنها راه جمع کردن بازار سیاه داروی ناصر خسرو را هوشمندسازی نظام خدمات دارویی کشور دانست.

آخرین وضعیت پرونده‌های فساد و قاچاق دارو/ هوشمند سازی نظام خدمات دارویی برای مقابله با ناصر خسروسعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با ایکنا؛ با تأکید بر عزم جدی این وزارتخانه در مبارزه با فساد در عرصه دارویی کشور، اظهار کرد: در این راستا پرونده‌های قابل توجهی را تشکیل و آن‌ها را برای رسیدگی به قوه قضاییه ارجاع داده‌ایم.

وی بیان کرد: در هفته‌ای که گذشت نیز پرونده‌های تازه‌ای از قاچاق و فساد در حوزه دارو تحویل مراجع قضایی شده است و خوشبختانه رسیدگی خوبی به این پرونده‌ها می‌شود. تقریبا تمامی موارد قاچاق دارو را احصا و موارد جدید را نیز با کمک مراکز امنیتی دنبال می‌کنیم و پس از تشکیل و تکمیل پرونده، آن‌ها را نیز به قوه قضاییه می‌سپاریم.

وزیر بهداشت در رابطه با آخرین وضعیت پرونده‌های فساد در حوزه تجهیزات پزشکی نیز گفت: تمامی پرونده‌های فساد در واردات تجهیزات پزشکی تکمیل و به قوه قضاییه ارسال شده است؛ اما از آنجایی که هنوز به نتیجه نرسیده‌اند، اجازه اعلام اسامی اشخاص و شرکت‌ها را نداریم؛ به محض صدور رأی، اسامی را اعلام می‌کنیم.

نمکی همچنین در رابطه با راهکار‌های وزارت بهداشت برای مقابله با بازار سیاه دارویی مانند ناصر خسرو نیز گفت: از نظر وزارت بهداشت تنها راه جمع‌آوری این بازار‌ها و به ویژه بازار ناصر خسرو، رصد دارو و هوشمند کردن نظام ارائه خدمات دارویی در کشور است که با جدیت در حال دنبال کردن این هوشمندسازی در وزارت بهداشت هستیم.

انتهای پیام
captcha