نگاهی به فعالیت شعب مؤسسه کریمه آل‌ رسول(س) در آخرین ماه تابستان
کد خبر: 3843532
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷

نگاهی به فعالیت شعب مؤسسه کریمه آل‌ رسول(س) در آخرین ماه تابستان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ شعب مؤسسه کریمه آل‌رسول(س) طی شهریورماه فعالیت‌های متعددی برای گروه‌های مختلف سنی داشت.

به گزارش ایکنا؛ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل‌رسول(س) با حدود 20 واحد آموزشی در شهرستان‌های مختلف در آخرین ماه تابستان نیز فعالیت‌های متنوعی برای گروه آموزشی مختلف خردسالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان داشته است.

از جمله این برنامه‌ها برگزاری دوره‌های آموزش قرائت تقلیدی ویژه قاریان نوجوان بود که در واحد آقایان شهرستان شاهرود با تدریس سید‌یوسف حسینی و مهدی فلاح برگزار شد.

همچنین جلسه هفتگی حفظ و قرائت قرآن «احمد دباغ» نیز یکشنبه‌ها در شعبه قم این مؤسسه با دعوت از قاریان و حافظان برتر چون حجت‌الاسلام مهدی رمضانی، حافظ کل و نهج‌البلاغه و ارائه راهنمایی‌های لازم برای ارتقای سطح کیفی تلاوت‌ها، نگهداری و تثبیت محفوظات و... برپا شد.

از دیگر برنامه‌هایی که در شعبه علی‌آباد کتول مؤسسه کریمه برگزار شد، چهل‌وهشتمین دوره تربیت مربی روخوانی و روان‌خوانی قرآن بود که یکی از جلسات آن در قالب اردوی آموزشی گردشگری یک روزه در روستای ییلاقی ماهیان از توابع شهرستان علی آبادکتول با تدریس هاشم‌آبادی از شهر مقدس قم و حضور 67 نفر از مربیان و فراگیران مؤسسه کریمه استان گلستان بود.

این جلسه با سرفصل‌هایی چون تشکیل گروه‌های مباحثه بخش‌خوانی، کلمه‌خوانی، عبارت‌خوانی و ترتیل‌خوانی قرآن، آزمون و تحلیل قرائت‌ها، ثبت سوابق و فعالیت‌های قرآنی مربیان و فراگیران همزمان با برگزاری آزمون و ارائه مشاوره‌های آموزشی جهت ارتقای سطح قرائت‌ها برگزار شد.

از دیگر برنامه‌ها می‌توان به بازدید حسینی، مدیر حوزه علمیه کوثر خواهران علی‌آباد کتول، حجت‌الاسلام عسکری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه علی‌آباد کتول و علی‌اصغر زنگانه، عضو هیئت مؤسس مؤسسه از برگزاری چهل وهشتمین دوره تربیت مربی قرآن که با محوریت روش تدریس روخوانی و روان‌خوانی قرآن برپا شد، اشاره کرد.

انتهای پیام

captcha