برگزاری اختتامیه همایش «۴۰ شب، ۴۰ شاعر» در زاهدان
کد خبر: 3843773
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷

برگزاری اختتامیه همایش «۴۰ شب، ۴۰ شاعر» در زاهدان

گروه فرهنگی ــ آیین اختتامیه همایش «۴۰ شب، ۴۰ شاعر» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شب گذشته، شنبه ۳۰ شهریورماه در زاهدان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیین اختتامیه همایش «40 شب، 40 شاعر» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شب گذشته، شنبه 30 شهریورماه در زاهدان برگزار شد.

حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حاشیه این مراسم بیان کرد: این همایش به‌مدت چهل شب و با حضور 40 شاعر، با مرکزیت چهار شهرستان سراوان، زابل، چابهار و زاهدان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: این همایش فرصتی فراهم کرد تا مردم استان با شعرای معاصر خود بیشتر آشنا شده و شاعران نیز این فرصت را پیدا کردند تا اشعار منتخب خود را برای عموم قرائت کنند.

وی معرفی، نقد و بررسی آثار شاعران منتخب سیستان و بلوچستان از دیگر اهداف این همایش عنوان کرد و افزود: دو محور اصلی اشعار، موضوعات عاشورایی و دفاع مقدس بوده است.

مسگرانی بیان کرد: امروز پویاترین زبان برای بیان و تصویر کشاندن ایثار و شهادتِ رزمندگان جبهه‌های دفاع مقدس و یا با احساس‌ترین سخن در مورد وقایع عاشورا، همان زبان شعر است که از دل دردمند شاعر می‌تراود و احساس آدمیت انسان را به قلّه می‌برد.

انتهای پیام

captcha