خدمت‌رسانی بیش از 100 موکب قمی به زائران پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3844772
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹

خدمت‌رسانی بیش از 100 موکب قمی به زائران پیاده‌روی اربعین

گروه اجتماعی ــ معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم با تاکید بر اینکه بیش از 100 موکب قمی آماده خدمت‌رسانی به زائرین پیاده‌روی اربعین هستند، گفت: موکب‌های استان قم در مرز مهران، منطقه کوت و منطقه بدره در عراق، نجف اشرف، در مسیر نجف اشرف، کربلا، سامرا و کاظمین مستقر هستند.

خدمت‌رسانی بیش از 100 موکب قمی به زائران پیاده‌روی اربعینبه گزارش ایکنا از قم، یونس عالی‌پور معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم شب گذشته دوم مهر در حاشیه نشست هماهنگی ستاد اربعین حسینی در جمع خبرنگاران گفت: قم میزبان جمعیت زیادی از زائرین در حال تردد در پیاده‌روی اربعین است و این زائرین ممکن است یک الی چند روزی را در قم اقامت کنند و لذا پذیرایی از زائرین از کارهایی است که توسط مردم قم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته شهر قم میزبان بیش از 40 هزار زائر خارجی در مصلی و حدود 20 هزار نفر در مسجد مقدس جمکران بود، افزود: امسال با توجه به تسهیلات مناسب در پاکستان، عراق و ایران پیش‌بینی کردیم که حضور زائرین خارجی در این شهر مقدس به سه برابر خواهد رسید لذا دستگاه‌های مختلف از جمله سپاه پاسداران در میزبانی از زائرین خارجی آمادگی کامل دارند.

عالی‌پور در خصوص حضور مردم قم در اربعین حسینی بیان کرد: سال گذشته بیش از ده درصد مردم قم در راهپیمایی اربعین حضور داشتند و امسال نیز پیش‌بینی کردیم که بیش از این درصد در پیاده‌روی امسال شرکت کنند.

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم با تاکید بر اینکه بیش از 100 موکب قمی آماده خدمت‌رسانی به زائرین پیاده‌روی اربعین هستند، ادامه داد: موکب‌های استان قم در مرز مهران، منطقه کوت و منطقه بدره در عراق، نجف اشرف، در مسیر نجف اشرف، کربلا، سامرا و کاظمین مستقر هستند.

وی گفت: با دستور استاندار قم، نظارت بر دستگاه‌ها و کمیته‌های اجرایی و تدبیر بازرسی موکب‌ها و بررسی مشکلات آنان به ترتیب به عهده کمیته نظارت و ستاد اربعین استان قرار گرفته‌است.

عالی‌پور در پایان تاکید کرد: از مردم استان قم خواهشمندیم تا در میزبانی شایسته و در شان استان قم  و پذیرایی از زائران پیاده‌روی اربعین همکاری‌های لازم را داشته‌باشند.

انتهای پیام

captcha