کشف سلاح‌های آمریکایی و ناتو در مخفیگاه تروریست‌های ادلب
کد خبر: 3845116
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴

کشف سلاح‌های آمریکایی و ناتو در مخفیگاه تروریست‌های ادلب

گروه بین‌الملل ــ ارتش سوریه سلاح‌های ساخت آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را از مخفیگاه تروریست‌ها در منطقه ادلب کشف و ضبط کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از تسنیم، یک سخنگوی نظامی ارتش سوریه که به دلایل امنیتی خواست نامش فاش نشود، امروز پنجشنبه گفت: ارتش سوریه، سلاح های آمریکایی و سلاح های مورد استفاده ناتو را در یک غار متعلق به تروریست‌ها در منطقه کاهش تنش در استان ادلب کشف و ضبط کرد.

وی افزود: این غار بخشی از یک شبکه بزرگ زیرزمینی در منطقه روستای اللطامه بود. اینجا پایگاهی با گنجایش پنج هزار تروریست بود که بیش از چهار سال پیش با کمک تجهیزات و ادوات خارجی حفر شده بود و به عنوان یک مقر اصلی برای حملات علیه نیروهای دولتی سوریه به کار می‌رفت.

ارتش سوریه پیش از این عناصر تروریست را وادار کرد که به سمت مرز با ترکیه فرار کنند، اما به هنگام فرار غار را منفجر کردند تا از خود سند و مدرک به جای نگذارند.

این سخنگو گفت: با این وجود هنوز یک سری آثار باقی مانده است که می‌توانید با چشم خودتان ببینید که آنها چه سلاح‌هایی استفاده می‌کرده‌اند. ما موشک های ساخت آمریکا و نیز تفنگ‌ها و سلاح‌های ساخت کشورهای عضو ناتو را پیدا کرده‌ایم.

وی گفت: همزمان در این تونل یک کارگاه ساخت پهپاد کشف کرده‌ایم. از این پهپادهای مسلح برای حمله به مناطق غیرنظامی و مقرهای ارتش سوریه استفاده می‌شد و تروریستها در اینجا این پهپادها را مونتاژ می‌کردند و یک سکوی پرتاب آنها نیز در اینجا وجود داشته است.

ارتش سوریه در 22 ماه اوت گذشته شهر خان شیخون در حومه جنوبی استان ادلب را از تروریست‌ها بازپس گرفت.

ارتش همچنین در 23 اوت گذشته روستاها و شهرک های زیادی را در حومه شمالی استان حماه از جمله شهر مورک و اطراف آن را که نهمین پست نظارت و دیده بانی ترکیه در آنجا قرار دارد، به کنترل خود در آورد. این امر مقدمه‌ای برای آزادسازی حومه‌های حماه و ادلب از تروریستها است.

انتهای پیام
captcha