مسابقات قرآن و اذان ندسا در شیراز آغاز شد
کد خبر: 3845363
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

مسابقات قرآن و اذان ندسا در شیراز آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مرحله كشوری سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن و اذان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شیراز آغاز شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و اذان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز، 6 مهرماه در پادگان بعثت شیراز برگزار شد.

رضا بابایی‌مقدم، فرمانده مركز تخصصی موشكی ندسا در این مراسم گفت: همنشینی با قرآن سنخیت خاصی می‌طلبد زیرا جز پاكان نمی‌توانند به آن دست یابند.

وی با تأكید بر اهمیت انس با قرآن افزود: انس با قرآن و تلاوت آمیخته با فهم قرآن انسان را در آسمان الهی به پرواز در‌ می‌آورد و با ملائكه هم سنخ می‌كند.

بابایی‌مقدم با اشاره به برگزاری این مسابقات گفت: سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی روزهای 5 تا 7 مهرماه به میزبانی پادگان بعثت شیراز برگزار می‌شود كه روز گذشته پذیرش متسابقان از تمام رده‌های نیروی دریایی سپاه در این پادگان را داشتیم و امروز و فردا هم رقابت‌های قرآنی برگزار می‌شود.

شهرام عسكریان، مسئول روابط عمومی و تبلیغات نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این مراسم گفت: حاصل این جلسات و محافل، شجاعت‌ها و از خودگذشتگی است كه در برنامه‌های رزمی شاهد آن هستیم.

وی اظهار كرد: امام راحل هوشمندانه نظریه صدور انقلاب اسلامی را مطرح كردند و مملكتی كه ادعای صدور انقلاب را دارد باید از خودِ قوی برخوردار باشد.

رقابت 150 نفر

عسكریان در ادامه با اشاره به برگزاری این مسابقات گفت: 150 نفر طی دو روز در این دوره از مسابقات از نواحی مختلف نیروی دریایی سپاه شركت دارند.

وی با یادآوری اینكه دو سال گذشته نیز مركز بهداری ندسا شیراز میزبان این دوره از مسابقات بود، گفت: برگزیدگان این مرحله به مرحله مسابقات سراسری سپاه راه پیدا كرده و برگزیدگان آن هم به مرحله مسابقات نیروهای مسلح راه پیدا می‌كنند كه بحمد الهی طی سال‌های گذشته ندسا توانسته در این دو عرصه خوش بدرخشد.

بنا بر این گزارش، سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن نیروی دریایی سپاه در رشته‌های حفظ 5، 10، 15، 20 جزء و حفظ كل، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان و مفاهیم سطح یك و دو برگزار می‌شود.

این مسابقات ویژه نیروهای كادر و رسمی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی كه در آن 5 داور به قضاوت و داوری می‌پردازند.

اسامی هیئت داوران
در این دوره از مسابقات جواد هاشم‌زاده به عنوان داور وقف و ابتدا، محمود آسن به عنوان داور حسن حفظ، امیر فتح‌پور به عنوان داور تجوید، رضا نجیبی به عنوان داور لحن و عطاءالله امیدواری به عنوان داور صوت حضور دارند.

یادآور می‌شود، مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان این مرحله از مسابقات نیز ظهر فردا، 7 مهرماه در پادگان بعثت شیراز برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha