احتمال به دور دوم رفتن انتخابات افغانستان
کد خبر: 3845594
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
در گفت‌وگو با ایکنا بیان شد؛

احتمال به دور دوم رفتن انتخابات افغانستان

گروه بین‌الملل ــ یک کارشناس سیاسی افغانستان با اشاره به اینکه میزان مشارکت مردم این کشور در همه‌پرسی ریاست‌جمهوری به دلیل مسائل امنیتی اندک بوده است، تصریح کرد: احتمال اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شود وجود دارد.

سیدعلیرضا محمودی،‌ کارشناس سیاسی افغانستان، در گفت‌وگو با ایکنا؛ درباره زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور بیان کرد: انتخابات به صورت سراسری و در همه شهرها و استان‌ها برگزار شد، اما میزان مشارکت مردم در این رویداد سیاسی به دلیل مسائل امنیتی اندک بود.

وی در پاسخ به اینکه احتمال برگزاری دور دوم انتخابات از سوی دولت وقت افغانستان وجود دارد یا خیر، گفت: آمار دقیق مشارکت مردم هنوز از سوی کمیسیون انتخابات اعلام نشده است، ولی احتمال اینکه همه‌پرسی به دور دوم کشیده شود وجود دارد.

به گفته محمودی، این احتمال بسیار است که هیچ کدام از نامزدها نتوانند 51 رأی را به دست بیاورند که این موضوع طی یکی دو روز دیگر مشخص می‌شود.

این کارشناس سیاسی اظهار کرد: زمان لازم است که نتایج آرا از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام شود. امروز، 7 مهر (29 سپتامبر) آمار میزان مشارکت مردم از زن و مرد اعلام می‌شود.

انتهای پیام

captcha