پرسش مهر؛ فرصتی برای نهادینه‌کردن فرهنگ پرسشگری در جامعه
کد خبر: 3845985
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴

پرسش مهر؛ فرصتی برای نهادینه‌کردن فرهنگ پرسشگری در جامعه

گروه فرهنگی- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز از آغاز به کار ستاد پرسش مهر ۲۰ ریاست جمهوری با رویکرد تقویت فرهنگ و روحیه پرسشگری در این استان خبرداد.

پرسش مهر؛ فرصتی برای نهادینه‌کردن فرهنگ پرسشگری در جامعه

فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: پرسش مهر ریاست جمهوری فرصتی مناسب برای نهادینه ‌کردن فرهنگ پرسشگری در دانش‌آموزان است.
وی خاطرنشان کرد: در ۱۹ سال گذشته روسای جمهور به نقش نهادینه کردن سوال و پرسشگری در گروه سنی دانش‌آموزی توجه کرده‌اند تا دانش‌آموزان در عرصه تعلیم و تربیت با روحیه پرسشگری رشد کنند.
فهمیده بیان کرد: پرسش مهر سال تحصیلی ۹۹-۹۸ زمینه ساز رشد و پرورش فرزندانمان در راستای تحقق سازی آرمانهای ایران اسلامی است.
این مسئول تصریح کرد: این پرسش که همواره از سوی رئس جمهوری ایران در ابتدای سال تحصلی مطرح می شود در ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری دانش آموزان موثر است که شیوه نامه اجرایی فراخوان ملی آن به مدارس ارسال می شود
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: در آغاز سال تحصیلی جدید ریاست جمهوری با طرح پرسش مهر از دانش آموزان خواست به این پرسش پاسخ دهند که " آیا محیط مدرسه یک محیط دلپذیر، شاد، دلخواه و پرنشاط برای شما هست؟ و دولت، خانواده، معلمان و خود دانش آموزان چکار باید بکنند که این محیط شاداب تر، دلپذیرتر و برای دانش آموزان امن‌تر و دوست داشتنی تر شود؟"
فهمیده مخاطبین پرسش مهر ریاست جمهوری را دانش آموزان دختر و پسرهمه دوره های تحصیلی به جز دانش آموزان دوره اول ابتدایی و معلمان کلیه دوره های تحصیلی ذکر کرد.
وی ادامه داد: نوزدهمین دوره پرسش مهر ریاست جمهوری در البرزبا مشارکت بیش از ۸۰ هزار نفر دانش آموز و فرهنگی در مرحله آموزشگاهی اجرایی شد که بیش از یک هزار نفر به مرحله استانی راه یافتند و از میان آنها چهار دانش‌آموز و یک فرهنگی حائز رتبه برتر کشوری شدند.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha