برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن ویژه زوار پاکستانی در زاهدان
کد خبر: 3846271
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵

برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن ویژه زوار پاکستانی در زاهدان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل اوقاف سیستان‌وبلوچستان گفت: کرسی‌های تلاوت قرآن کریم ویژه زوار پاکستانی در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: کرسی‌های تلاوت قرآن کریم ویژه زوار پاکستانی از فردا، چهارشنبه 10 مهرماه در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم با حضور 30 نفر از قاریان نوجوان استان برگزار می‌شود، افزود: ورود زوار پاکستانی، هندی و افغان معمولاً با آغاز ماه صفر شدت بیشتری می‌گیرد؛ لذا موقوفه زائرسرای امام رضا(ع) با عنوان موکب امام خامنه‌ای (دام ظله‌العالی) آماده استقبال، پذیرایی و اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی است.

مدیرکل اوقاف استان بیان کرد: در این ایام، مبلغان مسلط به زبان اردو از جامعة‌المصطفی(ص) حضور دارند و به زوار خدمت می‌کنند. همچنین علاوه بر آن، توزیع قرآن کریم، بسته‌های فرهنگی، پرچم، پیراهن و سربند نیز از دیگر برنامه‌های فرهنگی اوقاف است.

مؤمنی‌مقدم اظهار کرد: پبش‌بینی شده در موسم اربعین امسال بیش از ۱۰۰ هزار زائر از مرزهای سیستان و بلوچستان به قصد کربلا وارد کشور شوند و در اولین میعادگاه مورد پذیرایی و استقبال اوقاف استان به نمایندگی از مردم شریف سیستان‌وبلوچستان قرار گیرند.

انتهای پیام
captcha