رأی‌گیری اروپا درباره قطع کمک مالی به «آنروا»
کد خبر: 3846315
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴

رأی‌گیری اروپا درباره قطع کمک مالی به «آنروا»

گروه بین‌الملل ــ کمیته بودجه پارلمان اروپا در بروکسل، پایتخت بلژیک، درباره قطع کمک مالی به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی «آنروا» رأی‌گیری خواهد کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، طرح توقف کمک مالی به آژانس آنروا را یکی از اعضای پارلمان اروپا از مجموعه دموکراتیک مسیحیت ارائه داده که در آن بر توقف کمک 100 میلیون یورویی اتحادیه اروپا به آنروا در سال 2020، به دلیل آنچه سوء مدیریت خوانده شده، تأکید شده است.

عادل عطیه، نائب رئیس هیئت فلسطین، در بروکسل در این باره گفت: امروز درباره این طرح رأی‌گیری خواهد شد و طرف‌های فلسطینی و عربی به هر شیوه‌ای تلاش می‌کنند تا چنین طرحی به تصویب نرسد، زیرا در این صورت کمک‌های مالی اتحادیه اروپا به آنروا به کلی قطع خواهد شد و این موضوع آژانس را با بحران مالی شدیدی مواجه خواهد کرد.

وی افزود: لابی یهودی فشار زیادی بر اتحادیه اروپا وارد کرده است تا همانند دولت آمریکا آن را وادار به توقف کمک مالی به آژانس آنروا کند.

عطیه اظهار کرد: لابی یهودی با طرح ادعاهای واهی درباره سوء مدیریت آنروا، سعی دارد تا زمینه قطع کمک مالی به این نهاد و در نهایت حذف کلی آن را فراهم کند.

یادآور می‌شود، دولت آمریکا اوایل سال جاری کمک‌های مالی خود به آنروا را به طور کامل قطع کرد که به دنبال آن این آژانس با بحران مالی بی‌سابقه‌ای مواجه شد.

آژانس آنروا سال 1949 به دنبال صدور قطعنامه سازمان ملل به منظور خدمت‌رسانی به آوارگان فلسطینی تأسیس شد.

انتهای پیام
captcha