کلیسای آفریقای جنوبی رژیم صهیونیستی را تحریم کرد
کد خبر: 3846323
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

کلیسای آفریقای جنوبی رژیم صهیونیستی را تحریم کرد

کلیسای «انگلیکان» واقع در آفریقای جنوبی، رژیم صهیونیستی را تا زمان پایان اشغالگری نظامی خود در فلسطین تحریم کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز مقاومت اسلامی فلسطین،‌ عالی‌ترین هیئت تصمیم‌گیری کلیسای انگلیکان در آفریقای جنوبی (ACSA) رأی به تحریم رژیم صهیونیستی تا زمان پایان اشغالگری نظامی‌اش در سرزمین فلسطین داد.

این رأی‌گیری در مجتمع کلیسای ژوهانسبورگ  که هر 3 سال یکبار نشست‌های کلیساهای انگلیکان در آفریقای جنوبی، نامبیا، لسوتو، سوازیلند، موزامبیک، آنگولا و سنت هلنا در آن برگزار می‌شود، انجام شده است.

در متن این حکم آمده است که اوضاع در اراضی مقدس باید مورد اهتمام کلیسای مسیحی قرار گیرد، زیرا مسیح (ع) در این سرزمین متولد شده و پرورش یافته است.

در این حکم همچنین یهودی‌ستیزی و اسلام‌ستیزی محکوم شده و به وجوه تشابه تبعیض نژادی در آفریقای جنوبی و فلسطین اشغالی اشاره و بیان شده که اغلب وضعیت در اراضی اشغالی فلسطین به مراتب بدتر از دوران آپارتاید آفریقای جنوبی است.

یادآور می‌شود، انگلیکانیسم شاخه‌ای از مسیحیت با مرجعیت کلیسای انگلیس است. انگلیکانیسم خود فرقه‌ای مجزا و مستقل در مسیحیت به شمار می‌رود و جز هیچ ‌یک از فرقه‌های دیگر مسیحیت نظیر کاتولیک، پروتستان و ارتدکس نیست. تعداد پیروان کلیساهای انگلیکان بیش از هفتاد میلیون نفر برآورد شده‌ است.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha