تحریم برنامه‌‌های اسرائیلی در مدارس قدس
کد خبر: 3642362
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱

تحریم برنامه‌‌های اسرائیلی در مدارس قدس

گروه بین‌الملل: «شیخ عکرمه صبری»، خطیب مسجدالاقصی با صدور فتوایی تدریس و اجرای برنامه‌های درسی و شیوه‌های آموزشی اسرائیل در مدارس قدس اشغالی را حرام اعلام کرد.

تحریم برنامه‌‌های اسرائیلی در مدارس قدسبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری مطبوعات فلسطین(صفا)، شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی در خطبه‌های نماز جمعه دیروز (24 شهریورماه) در این مسجد تأکید کرد: کسانی که اقدام به تدریس برنامه‌های درسی اسرائیل در مدارس قدس اشغالی می‌کنند و همچنین، کسانی که این شیوه آموزشی را تأیید کرده‌ و والدینی که فرزندان خود را به این مدارس می‌فرستند، همه گناهکار هستند. 

وی با بیان این که رژیم اشغالگر صهیونیست تلاش می‌کند برنامه‌های درسی را که در تعارض با ارزش‌ها، دین، آیین و سنت‌، تاریخ و تمدن مسلمانان است، بر مدارس قدس تحمیل کند، گفت: رژیم اسرائیل اکنون امتیازهایی را برای تدریس این برنامه‌ها برای دانش‌آموزان ما قائل شده است. 

خطیب مسجدالاقصی تصریح کرد: من از بالای منبر مسجدالاقصی اعلام می‌کنم که تدریس برنامه‌های درسی اسرائیل در مدارس قدس شرعا جایز نیست و هر فردی اقدام به تدریس این برنامه‌ها یا تأیید آنها کرده و یا فرزند خود را به این مدارس بفرستد، گناهکار است و والدین دانش‌آموزان باید نسبت به خطرات و پیامدهای این مسئله هوشیار باشند. 

شیخ عکرمه صبری در ادامه سخنان خود تخریب منازل در قدس و دیگر شهرها و روستاها توسط رژیم اشغالگر را محکوم و تصریح کرد: تخریب منازل مسلمانان به بهانه عدم دریافت مجوز و یا ساخت در اراضی تحت اشغال اسرائیل و یا هر بهانه دیگری ناشی از سیاست تروریستی، نژادپرستانه و انتقام‌جویانه این رژیم است. 

وی در ادامه با بیان این که این سیاست ظالمانه‌ای است که در ابتدا استعمار جنایتکار انگلیسی آن را در برابر فلسطین پیش گرفت و این سیاست غیرانسانی و انتقام‌جویانه اکنون توسط رژیم اشغالگر ادامه می‌یابد، گفت: ما تخریب منازل را بدتر از مرگ می‌دانیم، سازمان‌های حقوق بشر و کشورهای عربی و اسلامی در برابر چنین اقداماتی کجا هستند؟ 

خطیب مسجدالاقصی اقدام نیروهای رژیم اشغالگر در تخریب قبرستان «شهدا»ی قدس را که بخشی از قبرستان تاریخی «یوسفیه» چسبیده به دیوار شرقی مسجدالاقصی است، محکوم و تصریح کرد: قبرستان‌ها نزد همه ادیان احترام دارند و اگر تنها قبر یک یهودی تخریب شود، همه دنیا به اعتراض برمی‌خیزد. 

وی تأکید کرد: زمین قبرستان زمین وقفی است و اراضی وقفی مِلک مسلمانان به شمار می‌رود و تجاوز به آن و تصرف آن از سوی غیرمسلمانان جایز نیست. 

شیخ عکرمه صبری با هشدار به این مسئله که حملات رژیم اشغالگر به مسجدالاقصی پایان‌ناپذیر است، گفت: پلیس رژیم اشغالگر به دادگاه اسرائیلی پناه برده و شکایتی بدون توجیه علیه اداره اوقاف اسلامی تنظیم کرده است، بی‌خبر از این مسئله که اداره اوقاف اسلامی از سال 1967 میلادی با دادگاه‌های اسرائیلی تعاملی ندارد، زیرا این دادگاه‌ها، نماینده رژیم اشغالگر هستند. 

وی افزود: ما در برابر هیچ حکمی از سوی دادگاه‌های اسرائیلی و هیچ تصمیم سیاسی و یا مذاکره‌ای کوتاه نمی‌آییم و ذره‌ای از خاک خود نمی‌گذریم.
 
شیخ عکرمه صبری همچنین تصریح کرد: ما اکنون مخالفت خود با رأی دادگاه رژیم اشغالگر مبنی بر بسته‌شدن «باب الرحمة» مسجدالاقصی تا اطلاع ثانوی را اعلام کرده و تأکید می‌کنیم این قسمت، بخش جدایی‌ناپذیر این مسجد مبارک و یکی از نمازخانه‌های مسجدالاقصی است که امام غزالی(از فقهای بزرگ اهل سنت) برای ادای نماز در آن معتکف شد و این دادگاه برای صدور چنین احکامی صلاحیت ندارد.
  
خطیب مسجدالاقصی در پایان تأکید کرد: رژیم اسرائیل هرگز به هیچ یک از آرزوها و توهمات خود درباره مسجدالاقصی از جمله تقسیم زمانی و مکانی این مسجد نخواهد رسید/.

captcha