پروژه‌های فاقد مناسب‌سازی در تهران افتتاح نمی‌شود
کد خبر: 3846337
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
حناچی:

پروژه‌های فاقد مناسب‌سازی در تهران افتتاح نمی‌شود

گروه جامعه ــ‌ شهردار تهران با اشاره به بالاتر بودن تعداد سالمندان تهران نسبت به میانگین کشوری، گفت: پروژه‌هایی که در آن مناسب‌سازی رعایت نشده باشد، در تهران افتتاح نمی‌شود.

پروژه های مناسب سازی نشده در تهران افتتاح نمی شودبه گزارش ایکنا؛ پیروز حناچی، شهردار تهران، امروز 9 مهرماه،‌ در مراسم گرامیداشت روز سالمند، ضمن اظهار امیدواری از اینکه همکاری دستگاه‌های اجرایی موجب بهبود شرایط برای سالمندان شود، گفت: سالخوردگی جمعیت یکی از چالش‌های جهان کنونی است که براساس اعلام سازمان ملل دارای ویژگی‌های خاصی است. این روند سالمندی در طول تاریخ جمعیت جهان، بی‌سابقه بوده و همه کشورهای جهان درگیر این مسئله هستند و جمعیت جهان دیگر به جوانی بازنخواهد گشت.

وی با بیان اینکه با افزایش بهداشت، امید به زندگی افزایش یافته است، گفت: تعداد سالمندان افزایش پیدا کرده است و این مسئله لزوما تهدید نیست و اگر برای آن برنامه داشته باشیم، یک فرصت محسوب می‌شود.

شهردار تهران با اشاره به اینکه جمعیت سالمندان تهران بیش از میانگین کشور است، گفت: مناطق یک، سه و شش تهران بیشترین تعداد سالمند را دارا هستند و باید برنامه ویژه مناسب‌سازی برای این مناطق داشته باشیم.

حناچی افزود: براساس نتایج یک پژوهش 66 درصد سالمندان فعالیت‌های پایه خود را مستقل انجام می‌دهند و بقیه آنها در انجام کارهای شخصی خود نیاز به کمک دارند. همین تحقیق نشان می‌دهد که 24.4 درصد سالمندان طی شش ماه اخیر زمین خورده‌اند که گویای آن است که سالمندان در بیرون از خانه آسیب‌پذیرتر هستند.

شهردار تهران میزان افسردگی سالمندان را 41 درصد در زنان و 28 درصد در مردان اعلام کرد و گفت: میزان افسردگی در زنان یک و نیم برابر مردان است؛ اتخاذ سیاست‌های مبتنی بر رفاه اجتماعی می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد.

وی افزود: ایران جزء 10 کشور موفق در زمینه فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد در حوزه سالمندان است. در سال 91 نیز شورای شهر تهران طرح «تهران؛ شهر دوستدار سالمند» را تصویب کرد؛ برای تحقق این مهم مناسب‌سازی بسیار مهم است و ریشه در کرامت انسانی دارد. فضای مناسب شهری باید برای همه فراهم شود، بر این اساس در تهران هیچ پروژه‌ای که در آن مناسب‌سازی رعایت نشده باشد، افتتاح نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha