تعهدات سازمان تأمین اجتماعی در برابر خانواده بیمه‌‌شدگان متوفی
کد خبر: 3846365
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
دانستنی‌های تأمین اجتماعی/

تعهدات سازمان تأمین اجتماعی در برابر خانواده بیمه‌‌شدگان متوفی

گروه سلامت ــ قائم مقام سازمان تأمین اجتماعی نحوه برقراری مستمری بیمه‌شدگانی که در اثر حادثه و بیماری فوت می‌کنند را تشریح کرد.

بیمه افراد فوت شده در محل کاربه گزارش ایکنا؛ محمدحسن‌ زدا، قائم مقام سازمان تأمین اجتماعی با انتشار ویدئویی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام در ادامه تشریح دانستنی‌های تأمین اجتماعی، به تشریح تعهدات این سازمان در برابر کارگرانی که در اثر حادثه یا بیماری فوت می‌کنند، پرداخت.

زدا با طرح این سؤال که اگر کارگری در محل کار فوت کند، تکلیف سازمان تأمین اجتماعی برای خانواده بازمانده چیست، اظهار کرد: اگر این فرد در اثر حادثه ناشی از کار فوت کند، نیاز به هیچ سابقه‌ای ندارد و حتی اگر روز اول کاری برای این شخص حادثه‌ای در محل کار به وجود آمده باشد، تمامی حقوق مستمری به خانواده ایشان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: اگر فرد در اثر بیماری فوت کند، نیاز است که در ۱۰ سال آخر عمر، حداقل یک‌سال و سال آخر هم ۹۰ روز سابقه کار داشته باشد، این فرد حتما باید دارای این دو شرط باشد، تا حقوق مستمری به بازماندگان پرداخت شود.

وی در رابطه با افرادی که از سوی کارفرما بیمه نشده‌اند، نیز گفت: بازماندگان این فرد همراه مدارک و اسناد خود به شعبه مربوطه واحد نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی مراجعه و درخواست اعمال بخشنامه ۵۳۹ را کنند، چنانچه صحت اسناد احراز شد، مستمری این افراد برای خانواده وی برقرار می‌شود.

انتهای پیام
captcha