تفکیک شور و شعور دینی، یک آسیب فرهنگی جدی در اثر آیینی است
کد خبر: 3846382
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

تفکیک شور و شعور دینی، یک آسیب فرهنگی جدی در اثر آیینی است

گروه اجتماعی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تأکید بر لزوم تقویت محتوای شعاری در شعر آئینی شاعران استان گفت: تفکیک شور و شعور دینی یک آسیب فرهنگی جدی در اثر محسوب می‌شود.

تفکیک شور و شعور دینی، یک آسیب فرهنگی جدی در اثر آیینی است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت، صبح امروز 9 مهر در مراسم اختتامیه جشنواره شعر آئینی استان سمنان در فرهنگسرای خورشید تابان گرمسار با بیان اینکه تفکیک شور و شعور دینی از یکدیگر یک آسیب فرهنگی جدی در اثر آئینی محسوب می‌شود، اظهار کرد: تقویت محتوای شعاری در دستور کار هنرمندان، شاعران و نویسندگان استان سمنان قرار گیرد.

وی ادامه داد: در وقایع فرهنگی باید سعی کنیم تا شور و شعور دینی به یک اندازه در اتفاقات ما سهم داشته باشند که در این راستا حفظ تعادل و برابری بین این دو مقوله باید در جشنواره شعرهای آئینی در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ابیان اینکه شعرا باید کمک کنند تا شعر ما حامل شعار باشد و شعار نیز برخاسته از شعور است، متذکر شد: یکی از مهم‌ترین تفاوت انسان با حیوان گرایش‌های فطری انسان است و گرایش به زیبایی را می‌توان یکی از شاخص‌ترین آن‌ها برشمرد.

فضیلت بر لزوم تولید آثار مسئله محور تاکید کرد و افزود: شعر مسئله محور شعری است که برخاسته از شعور و معرفت باشد و آنگاه اثرگذاری لازم را در بدنه جامعه دارد.

فضیلت زیبایی را در قالب‌های متفاوتی مانند صدا، تصویر و کلام عنوان کرد و گفت: در برخی مواقع به شعر به‌عنوان سرگرمی نگاه می‌شود که بافرهنگ اصیل ما مطابقت ندارد و شعری که مغز و مفهوم نداشته باشد اثرگذار و حاوی ارزش نیست.

انتهای پیام

 

انتهای پیام
captcha