اعلام عناوین روزهای هفته کودک/ برنامه‌ها رایگان است
کد خبر: 3846409
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
رهنما تشریح کرد:

اعلام عناوین روزهای هفته کودک/ برنامه‌ها رایگان است

گروه جامعه ــ دبیر هفته ملی کودک با اشاره به اسامی روزهای این هفته گفت: تمامی برنامه‌های این هفته در شهر‌های کشور به صورت رایگان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا؛ حامد رهنما، مدیر روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دبیر هفته ملی کودک امروز، 9 مهرماه، با حضور در نشستی خبری با اشاره به برنامه‌های این هفته گفت: برنامه‌های هفته ملی کودک در تهران و سایر شهر‌ها پیگیری می‌شود. مشابه برنامه‌هایی که در تهران برگزار می‌شود و مطابق شیوه‌نامه ارسال‌ شده به ادارات کل، برنامه‌هایی در طول هفته کودک در استان‌های کشور خواهیم داشت.
 
وی اسامی روز‌های هفته ملی کودک که از 13 تا 19 مهرماه، به طول می‌انجامد را «کودکان با نیاز‌های ویژه و فرصت‌های برابر»، «کودک، آموزش، سلامت و ایمنی»، «کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری»،‌ «کودک، صلح، بازی و نشاط»،‌ «کودک، رسانه و ارتباطات»،‌«کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه»، و «کودک، خانواده و سبک زندگی ایرانی - اسلامی» اعلام کرد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه مجموعه‌های مختلفی در برگزاری برنامه‌های هفته ملی کودک مشارکت دارند، گفت: امسال با بنیاد سینمایی فارابی هماهنگی‌هایی انجام شده که در هفته کودک در سالن استاد عباس کیارستمی در این بنیاد، برگزیده‌های جشنواره فیلم کودک اصفهان اکران شود. همچنین طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با موزه سینما، یک هفته با همکاری سینمای کانون، مروری بر آثار سینمایی کانون خواهیم داشت که جداول آن منتشر خواهد شد.

رهنما افزود: همچنین براساس همکاری با شهرداری تهران، در چند ماه گذشته مسابقه نقاشی با موضوع «شهری که من دوست دارم» برگزار شد، که آثار واصله به شهرداری، از آغاز هفته کودک در فضا‌های تبلیغی شهرداری تهران به نمایش درمی‌آید.

وی گفت: روز افتتاحیه با عنوان کودک، نیاز‌های ویژه و فرصت‌های برابر نام‌گذاری شده که این مراسم در اهواز خواهد بود و طبق هماهنگی با مجموعه بهزیستی، برای کودکان با نیاز‌های ویژه در مراکز بهزیستی و در مراکز کانون، برنامه‌های ویژه‌ای خواهیم داشت. همچنین در روز نخست این هفته، کارگاه تصویرسازی و ترسیم تابلوی نقاشی کودکان عاشورایی اثر آقای فرخی را خواهیم داشت. این تابلو با مشارکت کودکان تکمیل می‌شود و در انتهای این روز رونمایی از این تابلو را خواهیم داشت. در روزی که با عنوان کودک و محیط زیست نام‌گذاری شده، با هماهنگی سازمان محیط زیست، کودکان و خانواده‌ها می‌توانند یک روز را در موزه تنوع زیستی پارک پردیسان سپری و از برنامه‌های این روز در این فضا استفاده کنند.

دبیر هفته ملی کودک گفت: در روز کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه با هماهنگی‌هایی که با باغ کتاب انجام شده، نویسندگان، ناشران، شعرا و تصویرگرانی که در حوزه کودک فعالیت دارند، در باغ کتاب حضور می‌یابند و خدماتی به کودکان و نوجوانان ارائه خواهد شد. همچنین آثار انتشار یافته در حوزه کودک و نوجوان با تخفیف به خانواده‌ها عرضه می‌شود.

وی افزود: در روز کودک، رسانه و ارتباطات و براساس هماهنگی با شبکه‌های مختلف صداوسیما، برگزیدگان جشنواره‌های مختلفی که نخبگان این عرصه را معرفی کرده‌اند، میهمانان برنامه‌های سیما در این روز خواهند بود. همچنین وزارت ارتباطات با همکاری کانون و نهاد‌های دیگر، جشنواره‌ای با موضوع کودک آنلاین را حدود یک سال است آغاز کرده و تمام مجموعه‌های جوانی که در شهر‌های مختلف فعالیت‌هایی داشته‌اند آثار خود را به این جشنواره ارسال کرده‌اند که در اختتامیه این برنامه و طبق هماهنگی‌های انجام شده کودکان و نوجوانان حضور خواهند داشت. همچنین بخشی از داوری‌ها از سوی کودکان انجام خواهد شد. یکی دیگر از برنامه‌ها در این روز اجرای نمایش‌های رایگان در مرکز تئاتر کانون واقع در پارک لاله است. همچنین در این روز، نشستی با حضور سینماگرانی که در کانون فعالیت داشته‌اند خواهیم داشت و آخرین اثر سینمایی تولید شده از سوی کانون که در جشنواره فیلم کودک اصفهان هم در شاخه‌های مختلف برگزیده شد به نمایش در می‌آید.
 
امداد فرهنگی در مناطق محروم 
رهنما با بیان اینکه عضوگیری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طول این هفته به شکل رایگان انجام می‌گیرد، افزود: یکی از فعالیت‌های کانون موضوع امداد فرهنگی است که در هفته ملی کودک برنامه‌هایی در مناطق کم‌برخوردارِ یاسوج خواهیم داشت. در شهر‌های دیگر نیز مراکز سیار کانون از جمله در روستا‌ها و مناطقی که مراکز ثابتی نداریم، حضور پیدا می‌کنند. تعدادی برنامه ویژه هم برای مناطقی که درگیر ماجرای سیل بودند، از جمله استان‌های خوزستان، لرستان و گلستان خواهیم داشت.

وی افزود: برخی کودکان در بیمارستان‌ها بستری هستند، لذا روز ۱۶ مهرماه، مربیان و گروه‌های نمایش کانون، در بیمارستان‌ها حضور می‌یابند و کودکانی که در بستر بیماری هستند، می‌توانند از برنامه‌ها استفاده کنند. با پارک آب و آتش هم هماهنگی‌هایی انجام شده که روز اختتامیه که با عنوان کودک و خانواده نام‌گذاری شده، برنامه‌هایی ویژه کودکان و خانواده‌هایشان برگزار شود.

به گفته دبیر گرامیداشت هفته ملی کودک؛ تمامی برنامه‌های هفته ملی کودک در شهر‌های کشور به صورت رایگان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام
captcha