رعایت اخلاق اسلامی در دوران خدمت اصل فلسفه شهادت است
کد خبر: 3846540
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸

رعایت اخلاق اسلامی در دوران خدمت اصل فلسفه شهادت است

گروه فرهنگی- معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: منصب‌ها زودگذر است و رعایت اخلاق اسلامی در دوران خدمت اصل فلسفه شهادت است که حتی نبی مکرم اسلام(ص) با هدف گسترش اخلاق در جامعه مبعوث شدند.

ارتقای منزلت ایثارگران از اهداف اصلی بنیاد استرعایت اخلاق اسلامی در دوران خدمت اصل فلسفه شهادت استبه گزارش ایکنا از یزد، سید منصور میرمرادی، معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران ظهر امروز، 9 مهرماه در مراسم معارفه مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با تشریح برنامه‌های بنیاد اظهار کرد: ارتقای منزلت ایثارگران در جامعه از اهداف و برنامه‌های اصلی بنیاد است.

وی افزود: مشارکت عمومی ایثارگران برای حل مشکلات این عزیزان در دستور کار بنیاد است و تشکل‌های مختلف ایثارگری از نمونه‌های بارز نقش آفرینی ایثارگران در حل مشکلات است.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: جنگ همیشه خانمان سوز و دردآور است و مشکلات عدیده‌ای را ایجاد می‌کند ولی آنچه باعث شد دفاع ما مقدس نامیده شود، وجود شهدا بود که با خداوند معامله کردند و با تاسی به قیام عاشورا، زمینه‌ساز گسترش انقلاب اسلامی در سطح منطقه و جهان شدند.

میرمرادی با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام زارع به عنوان مدیرکل بنیاد یزد و قدردانی از زحمات احمد ابراهیمی تصریح کرد: منصب‌ها زودگذر است و رعایت اخلاق اسلامی در دوران خدمت اصل فلسفه شهادت است که حتی نبی مکرم اسلام(ص) با هدف گسترش اخلاق در جامعه مبعوث شدند.

وی با تاکید بر لزوم نشر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: فرهنگ ایثار و شهادت در هر شرایطی باید کارساز باشد و این مسئله بدون نهادینه شدن این فرهنگ غنی در جامعه محقق نخواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمت در بنیاد را موهبتی الهی خواند و اضافه کرد: خادمان شهدا به سبب کسب این موهبت از سوی حق تعالی افتخار می‌کنند.

محمدعلی طالبی، استاندار یزد نیز در این مراسم با تشکر از زحمات مدیرکل پیشین بنیاد بر ضرورت مشارکت همه اقشار جامعه ایثارگری در نشر و گسترش فرهنگ ایثار در جامعه تاکید کرد.

طالبی اظهار کرد: بنیاد باید به توانمندی ایثارگران توجه کند و با بهره گیری از تشکل‌هایی چون معتمدین معین، مشاوران ایثارگران و سایر تشکل‌های ایثارگری نسبت به حل مشکلات ایثارگران اقدام کند.

وی تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی ایثارگران باید جدی گرفته شود زیرا مشاهده چنین مسائلی در بین ایثارگران زجرآور خواهد بود.

طالبی با اشاره به معضل اشتغال ایثارگران گفت: ظرفیت‌های خوبی در استان برای حل این معضل وجود دارد و اعلام آمادگی می‌کنم با استفاده از همه ظرفیت‌های استان برای حل مسئله تلاش کنم.

استاندار یزد خواستار توجه بیشتر به این امر مهم شد و افزود: باید قبل از هر چیز خود ایثارگران پیشقدم شوند تا این فرهنگ غنی را در جامعه نهادینه کنند و از پرداختن شعاری به این مسئله خودداری شود.

انتهای پیام
captcha