تربیت مداحان متعهد و انقلابی مورد توجه ویژه باشد
کد خبر: 3846543
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹

تربیت مداحان متعهد و انقلابی مورد توجه ویژه باشد

گروه اجتماعی- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: باید با استفاده از تجربیات پیرغلامان امام حسین(ع) برای تربیت مداحان متعهد و انقلابی اهتمام جدی داشت و با برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف آن‌ها را در مسیر صحیح خادمی امام حسین(ع) هدایت کرد.

لفبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد 9 مهرماه در نشست روسای کانون مداحان و شعرای آیینی استان با تقدیر از مداحان و شاعران استان که با نوای گرم و اشعار پر مضمو ن خود رونق یخش مجالس عزاداری دهه اول محرم در استان بوده‌اند اظهار کرد: مداحان و شاعران نقش بسزایی را در انتقال مفاهیم و آموزه‌های قیام عاشورا بر عهده دارند.

وی بر لزوم به روز شدن اطلاعات مداحان و شعرای آیینی استان تاکید کرد و افزود: جهت برنامه ریزی و هدف گذاری مناسب در فعالیت‌های باید اطلاعات به روزی را از جامعه هدف خود در دست داشته باشیم.

نجیمی تصریح کرد: در همین راستا و جهت ساماندهی مداحان سامانه طوبی راه اندازی و با استقبال خوبی روبرو شده و از کانون‌های شهرستانی خواسته شده تا نسبت به ثبت اطلاعات تمامی مداحان و شاعران خود در این سامانه اقدام کنند.

وی افزود: باید با استفاده از تجربیات پیرغلامان امام حسین(ع) در جهت تربیت مداحان متعهد و انقلابی اهتمام جدی داشت و با برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف آن ها را در مسیر صحیح خادمی امام حسین(ع) هدایت کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: رویکرد اداره کل تبلیغات اسلامی استان تربیت مداحان متعهد و انقلابی از نسل جوان جامعه است.

وی بر لزوم ایجاد شبکه اطلاع رسانی در بین مداحان تاکید کرد و افزود: ایجاد فضای هم اندیشی، اطلاع رسانی، تغذیه فکری و ... از اهداف این شبکه است.

نجیمی تصریح کرد: در جهت تغذیه فکری مداحان به عنوان یکی از اقشار تاثیرگذار جامعه باید کتابخانه تخصصی مداحان و شعرای آیینی در هریک از شهرستان‌های استان با همکاری نهادهای همسو راه اندازی شود.

وی تشکیل بانک صدای مداحان استان را مهم دانست و اظهار کرد: هدف از تشکیل این بانک معرفی مفاخر مداحی استان و تقویت بنیه علمی داحان جوان استان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha