سجده زیباترین حالت خشوع در برابر خداوند است
کد خبر: 3848246
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
مدرس حوزه و دانشگاه:

سجده زیباترین حالت خشوع در برابر خداوند است

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام ابوالحسن ایزدخواه گفت: انسان در هر موقعیتی باشد باید در برابر عظمت حضرت حق سر تعظیم فرود بیاورد، چون انسان از خاک خلق شده و متعلق به خاک است. لذا زیباترین حالت خشوع سجده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام ابوالحسن ایزدخواه، مدرس حوزه و دانشگاه، 15 مهرماه در مراسم روضه‌خوانی و عزاداری دهه اول ماه صفر در حسینیه بزرگ‌ کوهبنان، گفت: ترس، منفعت‌طلبی، اعتقاد به جبر، عدم درک صحیح اسلام و... باعث بدبختی و عدم موفقیت انسان هستند.
وی بیان کرد: توسل و توجه به اهل بیت(ع) و پیروی از سیره آنان، گدایی در دل شب، احسان و نیکی به خلق، درک حضور دائم از جمله عوامل سعادت و خوشبختی انسان در دنیا و آخرت هستند.
مدرس حوزه و دانشگاه اضافه کرد: فخرفروشی باعث می‌شود انسان از خدا دور شود، پس باید با نهایت خضوع و خشوع در برابر حضرت حق سر به سجده بگذاریم.
وی ادامه داد: انسانی که اهل نماز باشد هرگز  تکبر و غرور نمی‌ورزد و کینه دیگران را در دل خود جای نمی‌دهد و همواره در برابر عظمت خداوند به خاک ‌می‌افتد. 
حجت‌الاسلام ایزدخواه اظهار کرد: انسان در هر موقعیتی باشد باید در برابر عظمت حضرت حق سر تعظیم فرود بیاورد چون انسان از خاک خلق شده و متعلق به خاک است. لذا زیباترین حالت خشوع سجده است.
وی گفت: خداوند همواره عنایت خاص به ما دارد، پس هرگز در زندگی مأیوس و ناامید نشویم تا رحمت خدا شامل حال‌مان شود.
همچنین حجت‌الاسلام ایزدخواه در مراسم عزاداری دهه اول ماه صفر در حسینیه ثارالله کوهبنان، اظهار کرد: اگر بخواهیم یار امام ‌زمان(عج) باشیم، نباید در فضاهای غیرمجاز که دشمنان در شبکه‌های مجازی ایجاد کردند، فعالیت کنیم.
وی ادامه داد: با فعالیت در فضای مجازی تشویش و نگرانی، افت تحصیلی، هزینه مالی اضافه، اتلاف وقت و... را شاهد هستیم.
مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یار امام‌ عصر(عج) باید دین‌دار واقعی باشد، گفت: یار امام ‌زمان(عج) باید ولایت‌مدار، اخلاق‌مدار، با معرفت و... باشد؛ زمینه ازدواج جوانان را رقم بزند.
ایزدخواه با اشاره به اینکه خانواده‌ها در زمان ازدواج بر مهریه سنگین و جهیزیه فراوان تأکید نکنند، اضافه کرد: خانواده‌ها سطح توقعات را پایین بیاورند تا ازدواج به موقع و آسان انجام شود و زندگی‌ها بر پایه صداقت و معرفت شکل بگیرد.
وی گفت: یاران امام زمان(عج) خدا را دوست دارند و خدا هم آنان را دوست دارد؛ نسبت به مؤمنان متواضع هستند، نمی‌گذارند دشمن در آنان نفوذ کند و روحیه جهادی دارند.
نامجو کوهبنانی
انتهای پیام
captcha