انتقاد از سازمان ملل به دلیل کوتاهی در زمینه آموزش کودکان روهینگیا
کد خبر: 3848370
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶

انتقاد از سازمان ملل به دلیل کوتاهی در زمینه آموزش کودکان روهینگیا

گروه بین‌الملل ــ گروهی از رهبران آوارگان روهینگیا در کاکس بازار بنگلادش در جلسه‌ای با نمایندگان سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی مردم‌نهاد از اهمال‌ آنها در فراهم آوردن زمینه و امکانات آموزش به کودکان آواره روهینگیا انتقاد کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، گروهی از رهبران آوارگان روهینگیا برای نخستین بار با نمایندگان سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی مردم‌نهاد که فراهم آوردن امکان آموزش حدود نیم میلیون کودک پناهنده روهینگیا در اردوگاه‌های کاکس بازار را تعهد کرده‌اند، ملاقات کردند.

آنها در این جلسه سوالاتی را در زمینه اهمال‌ این سازمان‌ها برای آموزش رسمی کودکان، نبود برنامه تحصیلی رسمی در این اردوگاه‌ها و علت عدم رایزنی و مشورت با روهینگیایی‌ها مطرح کردند.

«خین ماونگ»، یکی از فعالان روهینگیا که در این جلسه حضور داشت، گفت: ما دو سال است که در این اردوگاه‌ها زندگی می‌کنیم و به آموزش دسترسی نداریم. چنین چیزی چرا باید اتفاق بیفتد؟ ما با مشکلات زیادی در اینجا مواجه شده‌ایم. ما برای اینکه به نسلی نابود شده بدل نشویم، به آموزش نیاز داریم.

براساس دستورالعمل سازمان ملل، کودکان پناهنده باید طبق برنامه‌ تحصیلی کشور میزبان یا کشور خودشان آموزش داده شوند.

دولت میانمار از اکتبر سال 2017 بعد از سرکوب‌های شدید مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین که منجر به آواره شدن صدها هزار نفر از آنها به بنگلادش شد، اجازه استفاده از برنامه تحصیلی میانمار در اردوگاه‌های آوارگان در بنگلادش را نداده است. 

 

انتهای پیام
captcha