اندونزی؛ میزبان نشست زندگی مشترک در اسلام
کد خبر: 3848931
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

اندونزی؛ میزبان نشست زندگی مشترک در اسلام

گروه بین‌الملل ــ نشست «زندگی مشترک در اسلام» به همت سازمان بین‌المللی فارغ‌التحصیلان الازهر شعبه اندونزی و با همکاری دانشگاه شافعیه، چهارشنبه، 17 مهرماه، در جاکارتا برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛‌ به نقل از «الیوم السابع»،‌ سازمان بین‌المللی فارغ‌التحصیلان الازهر شعبه اندونزی نشستی را با عنوان «همزیستی و زندگی مشترک در اسلام» و با همکاری دانشگاه شافعیه جاکارتا برگزار کرد.

در این نشست، که در ادامه سلسله نشست‌های «سرزمین بدون تروریسم»‌ برگزار شد، حدود 500 دانشجوی دختر و پسر دانشگاه شافعیه و اعضای هیئت علمی این دانشگاه حضور داشتند. 

«عبدالفتاح العواری»، رئیس دانشکده اصول الدین دانشگاه الازهر، طی سخنانی با تأکید بر اهمیت همزیستی مشترک در دین اسلام، به آیات قرآن کریم و گوشه‌هایی از سیره حضرت رسول اکرم(ص) استناد و بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) نخستین شخصی بودند که پس از مهاجرت به مدینه منوره، همزیستی را میان مسلمانان و غیرمسلمانان به وجود آوردند.

وی همچنین ضمن هشدار به جوانان برای دوری از اندیشه‌های تخریب‌گر، گفت: این‌گونه اندیشه‌ها موجب تخریب اصول دین و سپس مسلمانان می‌شود.

«مخلص حنفی»، دبیرکل شعبه اندونزی سازمان بین‌المللی فارغ‌التصیلان الازهر، نیز طی سخنانی با اشاره به وجود انواع مختلف تروریسم در کشورهای اسلامی، اظهار کرد: علاوه بر شکنجه، قتل و عملیات تروریستی که موجب اهانت به دین اسلام می‌شود، گونه‌ای از تروریسم روحی و معنوی نیز میان افراد جامعه وجود دارد که با پراکنده کردن شایعات و ترویج فتنه و اهانت به پیروان دیگر ادیان شکل می‌گیرد. 

وی در پایان جوانان را به اهمیت فهم و درک بهتر آنچه در اطراف آنان می‌گذرد و شناخت ابعاد ترویج شایعات و تبلیغات فتنه‌برانگیز توصیه کرد.

انتهای پیام
captcha