زائران غیرایرانی اربعین، سفیران جمهوری اسلامی هستند
کد خبر: 3849114
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶

زائران غیرایرانی اربعین، سفیران جمهوری اسلامی هستند

گروه فرهنگی ــ فرمانده ارشد سپاه قدس جنوب شرق گفت: زائران غیرایرانی اربعین از جمله زوار پاکستانی و افغان که از مسیر ایران راهی کربلا می‌شوند، سفیران جمهوری اسلامی در کشور خود هستند و باید خاطره‌ای خوش از میزبانی ایرانی‌ها در ذهنشان نقش ببندد.

غلامرضا باغبانی، از فرماندهان ارشد سپاه قدس جنوب شرق کشور، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌و‌بلوچستان، گفت: کسانی که به هر نحوی توفیق خدمت‌رسانی به زوار اباعبدالله(ع) را به‌دست آورده‌اند، باید خدا را شاکر باشند؛ خادمی زوار اربعین افتخار بزرگی است که نصیب هر کسی نمی‌شود.

وی ادامه داد: زوار غیرایرانی اربعین بعد از طی مسافتی طولانی به خاک ایران اسلامی وارد می‌شوند و از آنجا به کربلای معلی عزیمت می‌کنند؛ مدت کوتاهی که در کشورمان اقامت دارند، فرصتی است که باید آن را مغتنم شمرد.

این فرمانده ارشد سپاه قدس جنوب شرق بیان کرد: زائران غیرایرانی اربعین از جمله زوار پاکستانی و افغان که از مسیر ایران راهی کربلا می‌شوند، سفیران جمهوری اسلامی در کشور و میان قبایل خود هستند و باید خاطره‌ای خوش از میزبانی ایرانی‌ها در ذهنشان نقش ببندد.

وی گفت: تعدادی از این زوار به مشهد، قم و برخی نیز از مسیر شیراز بعد از زیارت حرم شاهچراغ به کربلا مشرف می‌شوند؛ بنابراین می‌توان گردشگری مذهبی خود را توسعه داد و در این مدت، زوار را با اماکن زیارتی کشورمان آشنا کرد.

باغبانی افزود: آنچه مهم است وحدت و همدلی بین اعضای ستاد اربعین است و هر یک از نهاد‌ها بنا بر توانمندی و ظرفیت دستگاه اداری خود در راستای تکریم از زائران مسئولیت پشتیبانی و حمایت از این عزیزان را به عهده دارند.

این مقام ارشد سپاه گفت: این کار بسیار مقدس و ارزشمند است و خادمان اثرات حضور در این کار را در دنیا و آخرت دریافت خواهند کرد.

یادآور می‌شود، ورود زوار پاکستانی به استان سیستان‌وبلوچستان از ابتدای ماه محرم آغاز شده است، اما این ورود از ماه صفر شدت گرفته و هر شب 50 الی 100 دستگاه اتوبوس حامل زوار پاکستانی اربعین حسینی وارد خاک کشورمان می‌شوند.

انتهای پیام
captcha