برگزاری الکترونیکی انتخابات در ۱۰ درصد حوزه‌های انتخاباتی کشور
کد خبر: 3849582
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲

برگزاری الکترونیکی انتخابات در ۱۰ درصد حوزه‌های انتخاباتی کشور

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی وزیر کشور از اجرای طرح الکترونیکی کردن انتخابات برای حداقل ۱۰ درصد حوزه‌های انتخاباتی در اسفندماه امسال خبر داد.

برگزاری الکترونیکی انتخابات در ۱۰ درصد حوزه‌های انتخاباتی‌ کشور

به گزارش ایکنا از سمنان، جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور امروز، 21 مهر در سفر یکروزه خود به سمنان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آموزش عوامل برگزارکننده انتخابات اسفندماه امسال یکی از مهم‌ترین مباحث مورد نظر ستاد انتخابات است، گفت: 10 دوره آموزشی برای عوامل برگزارکننده انتخابات در استان‌ها در نظر گرفته‌ شده است.

وی ادامه داد: تاکنون 6 دوره آموزشی با حضور همه عوامل انتخابات در استان‌ها اعم از فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات استان‌ها در مشهد مقدس برگزارشده  که در این راستا هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی پاسخگویی به تمام ابهامات و سؤالات عوامل انتخابات است.

به گفته وی، تلاش می‌کنیم تمامی عوامل برگزارکننده انتخابات در کشور با برگزاری این دوره‌های آموزشی اشراف کامل و جامع بر قانون انتخابات بیابند و با ظرفیت‌های موجود آشنا شوند.

عرف با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای الکترونیکی کردن انتخابات، گفت: مقدمات این مهم در حال آماده‌سازی است زیرا یکی از اقدامات مهم برای سلامت انتخابات احراز هویت است که در صورت الکترونیکی شدن انتخابات و اخذ رأی بر اساس سامانه و کد ملی از بسیاری از موارد مانند شناسنامه جعلی، شناسنامه متوفیان جلوگیری و دیگر شاهد بروز این‌گونه موارد در برگزاری انتخابات نخواهیم بود.

معاون سیاسی وزیر کشور یادآور شد:  متولیان برگزاری انتخابات بر اساس سیاست‌های کلی انتخابات مکلف به استفاده از فناوری‌های نوین در اخذ رأی و شمارش آرا هستند  که بر این اساس برنامه‌ریزی‌های لازم برای اخذ الکترونیکی رأی در 10 درصد از 208 حوزه انتخاباتی در کشور در انتخابات اسفندماه در دستور جدی قرار دارد و برای اجرای این طرح در حال رایزنی با شورای نگهبان هستیم.

انتهای پیام
captcha