تغذیه سالم در گرو ارتقای سواد سلامت
کد خبر: 3851256
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷

تغذیه سالم در گرو ارتقای سواد سلامت

گروه اجتماعی ــ معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد، اصلاح تغذیه را در ارتقای سواد سلامت مردم دانست و گفت: اکثر بیماری‌ها از چاقی ناشی می‌شود؛ لذا تغذیه سالم برای دست‌یابی به جهانی بدون گرسنگی هدف ما است.

تغذیه سالم در گرو ارتقای سواد سلامت/تلاش برای رسیدن به جهانی عاری از گرسنگیبه گزارش ایکنا از یزد، محمدحسین مصدق، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد 28 مهرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار امسال هفته غذا اظهار کرد: اصلاح تغذیه برای حفظ ارتقای سلامت شعار امسال است که برای تحقق آن باید سواد سلامت در جامعه ارتقا یابد.

وی با اشاره به اینکه چاقی عامل بسیاری از بیماری‌ها است افزود: طبق تحقیقات انجام شده ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان در اثر مصرف غذای ناسالم، کم تحرکی و چاقی رخ می‌دهد.

مصدق ادامه داد: 62 درصد ابتلا به سرطان تخمدان،31 درصد سرطان مثانه،25 درصد ابتلا به سرطان کلیه و پنج درصد موارد ابتلا به سرطان سینه با چاقی مرتبط هستند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در حال حاضر ۶۴ درصد دانش آموزان یزد به چاقی مبتلا هستند و سالانه ۳۶ میلیارد تومان قلم انسولین و ۳۰ میلیارد تومان داروهای شیمی درمانی در یزد استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سکته، فشارخون، دیابت، سرطان ناشی از چاقی است بیان کرد: تغذیه سالم برای دست یابی به جهانی بدون گرسنگی هدف ما است.

مصدق با اشاره به اینکه کلید ابتلابه بسیاری از بیماری‌ها در رفتار و سبک زندگی ما نهفته است تصریح کرد: استرس، هسته اصلی بسیاری از بیماری‌هاست و اصلاح سبک زندگی، سلامتی افراد را تضمین می‌کند.

مورکیان، مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی استان نیز با اشاره به ممنوعیت تبلیغ کالاهای آسیب رسان در سطح شهر و سایر اماکن از درج نشانگرهای رنگی تغذیه ای بر روی مواد غذایی خبر داد و گفت: با درج این نشانگرهای رنگی، ارزش غذایی مواد غذایی در قالب رنگ‌های نارنجی، قرمز و سبز جهت راهنمایی مصرف کننده مشخص شده است.

مورکیان با تاکید بر اینکه استفاده از هر نوع رنگ در شیرینی سازی ممنوع است،‌ تصریح کرد: قنادان باید در پخت کیک از میوه ‌ها و رنگ‌های طبیعی استفاده کنند و مردم نیز باید نسبت به این موضوع آگاهی کامل داشته باشند.

انتهای پیام
captcha