استقبال از زائران خردسال امام رضا(ع) با گردنبندهای ضامن آهو
کد خبر: 3851321
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

استقبال از زائران خردسال امام رضا(ع) با گردنبندهای ضامن آهو

گروه جامعه ــ خادم‌یاران رضوی در آستانه فرارسیدن 30 صفر سالروز شهادت امام رضا(ع) آماده پذیرایی از زائران به خصوص زائران خردسال امام رضا(ع) می‌شوند.

به گزارش ایکنا؛ دهه آخر ماه صفر است و بسیاری از عاشقان امام رضا(ع) در تکاپوی مهیا شدن برای زیارت این امام معصوم(ع) هستند. در سال‌های اخیر پیاده‌روی به سمت حرم امام رضا(ع) نیز افزایش یافته و بسیاری از گروه‌‌های مردمی از ایران، عراق و سایر کشورها به مناسبت سالروز شهادت امام رضا(ع) به سوی حرم ایشان پیاده‌روی می‌کنند.

مردم استان خراسان رضوی و شهرهای مسیر حرم امام رضا(ع) نیز در تکاپوی آماده شدن برای پذیرایی از زائران امام رضا(ع) هستند. فاطمه جعفری یکی از داوطلبان خدمت به زائران امام رضا(ع) در دهه آخر صفر است که به همراه چند نفر از دیگر بانوان مشهدی برای کودکان زائر، هدایایی مانند گیره روسری و گردنبندهای ضامن آهو تهیه می‌کند.  

این بانوی خیر در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه در سال ۸۸ بازنشسته شده و چون همیشه به عنوان دبیر مدرسه با نوجوانان سر و کار داشته، بعد از بازنشستگی هم تصمیم گرفته از طریق فعالیت در یکی از کانون‌های فرهنگی محلی، فعالیت‌های اجتماعی خود را ادامه دهد، گفت: در این کانون مادران به همراه کودکان خود در برنامه‌هایی همچون آموزش‌های ورزشی، خانه‌داری و همسرداری شرکت می‌کنند. همچنین در این کانون در مناسبت‌های مختلف مذهبی به ویژه ولادت امام رضا(ع) و ایام دهه پایانی ماه صفر برنامه‌های متعددی در قالب خدمات متنوع به زائران و مجاوران ارائه می‌شود. 

جعفری ادامه داد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته بانوان و مادران محل به همراه فرزندان خود برای کودکان زائر گردنبند، گیره روسری و عروسک‌های آهو آماده می‌کنند.

این خادم‌یار رضوی در خصوص حس و حال خود در زمان اهدای این هدایا به کودکان گفت: عروسک‌های نمدی، گردنبند، بادکنک‌های رنگارنگ و ... بچه‌‌ها را بسیار خوشحال می‌کند. من معتقدم امام رضا(ع) به میهمانان خود علاقه ویژه‌ای دارد و میهمانانش را بسیار مورد تکریم قرار می‌دهد. کودکان قلبی پاک و معصوم دارند، یقین دارم که با شاد کردن آنها، امام رئوف نیز خوشحال شده و بی‌شک این موضوع در زندگی ما اثرگذار خواهد بود. 

این خادمیار رضوی در پایان سخنانش گفت: عشق بی‌اندازه‌ام نسبت به امام رضا(ع) باعث شده تا در این راه قدم بگذارم و تمام توانم را نیز بکار می‌گیرم تا این عشق را با این عروسک‌ها و هدایا به زائران آقا، مخصوصا زائران کوچک ایشان منتقل کنم.

انتهای پیام
captcha