لزوم بهره‌مندی از وقف برای پاسخ به نیازهای روز جامعه
کد خبر: 3851801
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹

لزوم بهره‌مندی از وقف برای پاسخ به نیازهای روز جامعه

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری یزد گفت: در جامعه امروزی باید از وقفیات در راه پاسخ به نیازهای روز جامعه که از اهداف اولیه وقف نیز است، استفاده کنیم.

لزوم بهره‌مندی از وقف برای پاسخ به نیازهای روز جامعهبه گزارش ایکنا از یزد به نقل از شهرداری یزد، محمد شیبانی، رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری یزد اظهار کرد: بحث مشوق‌های سرمایه‌گذاری از جمله مهمترین و اثرگذارترین فعالیت‌های این سازمان است.

شیبانی گفت: به سرمایه گذاران در حوزه فرهنگی، پروانه تجاری و مسکونی به صورت رایگان تعلق خواهد گرفت تا بتوانند از این طریق به سود خود برسند.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری یزد با بیان اینکه نباید به سرمایه گذار به عنوان یک پیمانکار نگاه شود تصریح کرد: باید این نگاه در مسئولان ایجاد شود که سود و ضرر سرمایه گذار به مثابه سود و ضرر شهرداری است، متاسفانه این نگاه در گذشته در شهرداری‌ها وجود داشته که پول سرمایه گذار را می‌گیرند و از او ضمانت هم طلب می‌کنند.

وی افزود: در بسیاری از موارد، فرآیند کسب مجوز از شورای شهر بسیار زمان بر است که تلاش کرده‌ایم زمان پروژه‌های مشارکتی شهرداری را کوتاه کنیم.

شیبانی اضافه کرد: از زمان اعلام درخواست تا عقد قرار داد ۲۱ فرآیند وجود داشت که طبق برآوردی که انجام شد به طور متوسط ۲۴۷ روز یعنی بیش از هشت ماه زمان لازم داشت که این امر موجب استهلاک سرمایه یک سرمایه گذار خواهد شد.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری یزد بیان کرد: یزدی‌هایی داریم که در سایر استان‌ها سرمایه گذاری کرده‌اند و حاضر نیستند سرمایه خود را به یزد بیاورند، حتی در کارهای خیرمندانه و مدرسه‌سازی نیز علیرغم اینکه در استان یزد با کمبود مدرسه و فضای آموزشی روبرو هستیم بسیاری از یزدی‌ها سرمایه خود را در شهرهای دیگر وقف امور خیر کرده‌اند.

وی گفت: اگر پیشینه وقف در یزد را مطالعه کنیم می‌بینیم قطعه زمینی را در ۲۰۰ سال پیش نذر سگ کور و بیمار کرده اند، وقتی نگاه وقف مردم یزد در گذشته به این صورت بوده، چرا امروز از وقفیات در راه پاسخ به نیازهای روز جامعه که از اهداف اولیه وقف نیز است، استفاده نکنیم.

شیبانی افزود: هر شخصی با هر تیپ فکری که بخواهد در یزد سرمایه گذاری کند ما به عنوان کارگزار جمهوری اسلامی امنیت سرمایه گذار را تامین می‌کنیم.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری یزد تاکید کرد: حمایت از سرمایه ایرانی یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری است و فقط مربوط به مسلمان شیعه و سنی و سایر ادیان نخواهد شد و پیروان تمام ادیان را در برمی‌گیرد.

انتهای پیام
captcha