از برپایی ۲۰ محفل قرآنی تا اعزام ۲۴۴ مبلغ به مناطق محروم فارس
کد خبر: 3852041
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
اعلام برنامه‌های دهه وقف؛

از برپایی ۲۰ محفل قرآنی تا اعزام ۲۴۴ مبلغ به مناطق محروم فارس

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف به تشریح برنامه‌های دهه وقف در این استان پرداخت و گفت: برپایی ۲۰ محفل انس با قرآن، برپایی ۲۸ نمایشگاه همه واقف باشیم، اعزام ۲۴۴ مبلغ بومی و غیربومی به مناطق محروم استان و ... از جمله برنامه‌های این ایام هستند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، اول آبان‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با بیان اینكه دهه وقف در سال جاری از تاریخ 4 تا 13 آبان‌ماه جاری برگزار می‌شود، گفت: این دهه متقارن با ایام دهه آخر صفر و اول ماه ربیع‌الاول است كه در آن مناسبت‌های مذهبی نیز قرار دارند و بدین مناسبت برنامه‌های متنوعی در آن اجرا می‌شود.

وی از برپایی 28 نمایشگاه «همه واقف باشیم» در 28 نقطه استان فارس در ایام دهه وقف خبر داد و گفت:‌ این نمایشگاه در شیراز در مسجد تاریخی نصیرالملك، زیباترین مسجد فارس برپا خواهد شد كه از 4 آبان تا آخر دهه وقف میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

موسوی با بیان اینكه در ایام دهه وقف 6 ایستگاه «همه واقف باشیم» نیز در سطح شهر شیراز و 24 ایستگاه دیگر در سطح شهرستان‌های استان فارس برپا خواهند شد، گفت: این ایستگاه‌ها در شیراز در جنبه حسینیه قوام از محل موقوفه حاج علیرضایی، فلكه شهرداری از محل موقوفات ناحیه 4 شیراز، ایستگاه سلامت در مسجد نصیرالملك، خیابان 9 دی، ایستگاه سلامت ویژه ارباب رجوع در محل اداره‌كل و شهر صدرا برپا خواهند شد.

موسوی همچنین از اعزام 127 مبلغ غیربومی و 117 مبلغ بومی به مناطق محروم استان فارس خبر داد و گفت: در این ایام 26 مورد زنگ وقف نیز در كل استان فارس نواخته خواهد شد.

مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس، زمان برگزاری همایش یاوران و تجلیل از واقفان و نیك‌اندیشان و اصحاب رسانه را 12 آبان‌ماه جاری اعلام كرد و گفت: این برنامه با هدف آشنایی با بزرگترین مجموعه زیارتی، گردشگری استان در حرم مطهر امامزاده اسماعیل(ع) فسا برگزار خواهد شد.

رونمایی از جایزه علمی موقوفه محمدحسن كاظمی شیرازی

برپایی 20 محفل انس با قرآن كریم در كل استان، تجلیل از 40 نفر از نخبگان علمی استان از محل موقوفه حاج محمدحسن كاظمی شیرازی و رونمایی از جایزه علمی موقوفه حاج محمدحسن كاظمی شیرازی از دیگر برنامه‌هایی بود كه موسوی از آن‌ها یاد كرد.

ثبت 4 وقف قرآنی جدید

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ثبت 21 وقف جدید طی یك سال گذشته با نیات روز جامعه با ارزش بیش از 10 میلیارد تومان شامل زمین مزروعی، باغ، منزل مسكونی، مغازه،‌ زمین تجاری، مسكونی و آپارتمان در استان فارس خبر داد و گفت: از این تعداد 4 وقف با نیت فعالیت‌های قرآنی بوده است.

مدیركل اوقاف فارس نیات این وقف‌ها را كمك به فقرا و مستحقین، برگزاری مراسم سوگواری سیدالشهدا(ع)، برگزاری محافل انس با قرآن، فعالیت‌های قرآنی، اعیاد شعبانیه، احداث نمازخانه و مسجد، احداث خانه عالم، احداث خوابگاه ویژه طلاب، كمك هزینه تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان، تهیه جهیزیه، درمان بیماران نیازمند و احداث مجتمع فرهنگی اعلام كرد و گفت: بیشترین تعداد وقف جدید مربوط به شهرستان‌های جهرم و مرودشت هر كدام با 4 وقف بوده است.

وی همچنین در خصوص اراضی وقفی رفع اختلاف شده با منابع طبیعی نیز گفت: كل اراضی اختلافی با منابع طبیعی 278 هزار هكتار شامل 1100 پلاك ثبتی است كه تاكنون 507 پلاك یعنی 220 هزار هكتار آن رفع اختلاف شده است.

موسوی با بیان اینكه طی یك سال گذشته نیز 1390 فقره سند مالكیت با وسعتی بالغ بر 20 میلیون متر مربع اخذ شده است، گفت: در این حوزه از اقدامات شاخص در سطح كشور اخذ سند مالكیت 4 هزار و 500 هكتار از اراضی موقوفه زالی در شهر صدرا است.

مدیركل اوقاف فارس همچنین گفت: شورای حقوقی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس به‌صورت هفتگی با هدف كاهش دعاوی و كاهش پرونده در دادگاه‌ها برگزار می‌شود.

خرید 8 میلیارد تومان تجهیزات پزشكی از محل موقوفات

وی در ادامه با اشاره به موقوفات درمانی استان نیز گفت: طی یكسال گذشته بیش از 8 میلیارد تومان تجهیزات پزشكی در راستای ارائه خدمات مطلوب به نیازمندان برای مراكز درمانی موقوفه نظیر بیمارستان نمازی، درمانگاه‌های امام رضا(ع) و مطهری و پوستچی و بیمارستان شوشوتری خریداری شده است.

موسوی ادامه داد: علاوه بر این‌ها بیش از 2 میلیارد تومان به‌صورت نقدی نیز به بیماران نیازمند جهت خرید دارو، عینك و غیره در قالب اجرای نیات واقفان اهدا شده است.

انتهای پیام
captcha