طبخ بزرگترین آش نذری دنیا در شیراز
کد خبر: 3852073
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰

طبخ بزرگترین آش نذری دنیا در شیراز

گروه اجتماعی ــ مدیر پشتیبانی گروه فرهنگی ـ مذهبی کمیل شیراز گفت: امسال ۸۴ تن آش نذری به‌مناسبت ایام وفات پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، در شیراز طبخ و توزیع می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، علی اسلامی، مدیر پشتیبانی گروه فرهنگی مذهبی کمیل شیراز شامگاه سه‌شنبه، ۳۰ مهر در جمع خبرنگاران از مشارکت نزدیک به یک‌هزار و۳۰۰ نفر در پخت بزرگترین آش نذری جهان در شیراز خبر داد و گفت: بیستمین سالی است که قرار است این آش به‌مناسبت سالگرد ارتحال پیامبر مكرم اسلام(ص) طبخ شود. در ابتدا یک تن پخت انجام می‌شد اما اکنون به ٨۴ تن رسیده و هر یک از ملزومات این آش بیش از یک تن است. 

وی در خصوص روند پخت این آش نیز عنوان کرد: در گام اول و از روز پنج‌شنبه، دوم آبان‌ماه مراحل مقدماتی پخت آش آغاز می‌شود و به مرور زمان مواد لازم به آن اضافه خواهد شد.

اسلامی با اشاره به فعالیت خیرین در پخت آش نذری، در خصوص جذب نذورات مالی افراد گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به محل پخت آش نسب به اهدای نذورات خود اقدام کنند.

وی یادآور شد: زمان توزیع این آش از ساعت ۵ صبح روز بیست و هشتم صفر پیش‌بینی شده و جامعه هدف افراد بی‌بضاعت، مستمندان و مراجعه‌کنندگان به محل پخت آش نذری خواهند بود. پیش‌بینی می‌شود نزدیک به ۶۵ هزار نفر از این نذر بهره‌مند شوند.

مدیر پشتیبانی گروه فرهنگی مذهبی کمیل شیراز تأکید کرد: هیچ محدودیتی برای جذب خیران وجود ندارد و سعی شده از تمام ظرفیت‌های خیران استان بهره برده شود.

وی در خصوص ثبت معنوی این آش نذری نیز گفت: مستندسازی برای ثبت معنوی این اقدام انجام شد اما ایراداتی در این خصوص مطرح شده و موضوع تاکنون بلاتکلیف مانده است.

اسلامی با اشاره به عدم حمایت دستگاه‌های دولتی در طبخ این آش نیز گفت: دستگاه‌های دولتی هیچ حمایتی نکرده‌اند. اداره گاز نیز قرار بود نسبت به تأمین گاز مورد نیاز اقدام کند اما انجام نشده و تنها اداره آب همکاری داشته است.

انتهای پیام
captcha