پیاده‌روی اربعین، به رخ كشیدن همبستگی ملی و دینی بود
کد خبر: 3852106
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷

پیاده‌روی اربعین، به رخ كشیدن همبستگی ملی و دینی بود

گروه اجتماعی ـ استاندار فارس، پیاده‌روی اربعین را نشان‌دهنده همبستگی ملی و دینی دانست و گفت: توانستیم با رهنمودهای مقام معظم رهبری این موفقیت را به رخ دشمنان نظام جمهوری اسلامی و کشور بکشانیم.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، اول آبان‌ماه در گردهمایی فرمانداران این استان گفت: مراسم پیاده‌روی اربعین نشان‌دهنده همبستگی ملی و دینی ما بود که توانستیم با رهنمودهای مقام معظم رهبری این موفقیت را به رخ دشمنان نظام جمهوری اسلامی و کشور بکشانیم.

وی افزود: فرمانداران استان فارس در زمینه برگزاری مراسم اربعین تلاش‌های خوبی انجام دادند و با سازماندهی موکب‌ها و میزبانی از زائران امام حسین(ع) نقش ویژه‌ای در برگزاری این برنامه داشته باشند.
رحیمی با اشاره به اینکه برای نخستین بار معاون امور زائرین و گردشگری استانداری در  مسیر مرز تا نجف و کربلا حضور یافته و با بررسی مسائل و مشکلات، برای بهبود خدمات دهی به زائران تلاش کردند، گفت: مجموعه این تلاش‌ها موجب تقدیر وزیر کشور و استاندار خوزستان از خدمات استان فارس شد.
استاندار فارس به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری اشاره کرد و افزود: اگر کاندیداها در تبلیغات خود بی‌انصافی و سیاه‌نمایی کردند فرمانداران باید خدمات نظام اسلامی و دولت را شفاف‌سازی کنند.
وی بیان کرد: ما مجری انتخابات هستیم و برایمان تفاوتی نمی‌کند که کدام گروه رای بیاورند؛ رأی مردم محترم است و رعایت کامل بی طرفی از طرف مجریان مورد تاکید قرار دارد.
نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اینکه باید اعتماد عمومی مردم را حفظ کنیم، ادامه داد: رسالت اصلی ما صیانت از رای مردم است و نباید هرگز این اصل مخدوش شود در غیر این صورت حتی در شب انتخابات اقدام به تغییر فرماندارانی که تخلف کنند، خواهیم کرد.
وی با تأكید بر انتخاب اعضای هیئت اجرایی از میان افراد معتمد مردم و قابل قبول برای جامعه، خواستار تلاش فرمانداران برای ایجاد شور و نشاط در فضای انتخابات در موعد مقرر شد و گفت: باید با بررسی و تلاش برای رفع مشکلات دوره‌های قبل برای برگزاری هرچه بهتر و سالم‌تر انتخابات در حوزه‌های انتخابیه تلاش کنید.
استاندارفارس به رونمایی از سند پیشران توسعه استان توسط وزیر کشور اشاره کرد و با بیان اینکه از طرح‌های مورد توجه در این سند به‌صورت مستمر بازدید خواهیم کرد، افزود: فرمانداران موظفند به شدت به سند پیشران توسعه استان فارس توجه داشته باشند و مشکلات پیش روی اجرای این سند را برطرف و یا به مدیران استان منعکس کنند تا برای رفع آن‌ها چاره‌جویی شود.
رحیمی با تأکید بر اینکه فرمانداران باید خدمات دولت را احصا و به مردم گزارش دهند، گفت: شرایط حاکم در مدیریت در این دوران را باید برای مردم تشریح کنید تا جامعه متوجه شود چه وضعیتی را تحویل گرفته‌اید و با چه وضعیتی تحویل می‌دهید.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه همراهی و تعامل مدیریت اجرایی با دستگاه قضایی در این استان در بهترین شرایط قرار دارد، گفت: توفیقات به دست آمده در استان در سایه همین تعامل رقم خورده است و در شهرستان‌ها نیز باید همین یک دلی برقرار باشد.
وی خواستار حضور مستمر فرمانداران در میان مردم و بررسی مسائل و مشکلات آنان شد و گفت: این اقدام باعث ایجاد همدلی بیشتر در جامعه و کاهش مشکلات مردم خواهد شد.

انتهای پیام
captcha