آماده‌باش ارتش فیلیپین در پی کشته‌شدن سرکرده داعش
کد خبر: 3852945
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰

آماده‌باش ارتش فیلیپین در پی کشته‌شدن سرکرده داعش

گروه بین‌الملل ــ ارتش فیلیپین در پی انتتشار اخباری مبنی کشته‌شدن «ابوبکر البغدادی»، رهبر گروه تروریستی داعش، از بیم انجام حملات انتقامجویانه از سوی پیروان وی، به حالت آماده‌باش درآمد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی خبرگزاری «آناتولی»، ارتش فیلیپین در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای ارتش برای خنثی کردن هرگونه حمله از سوی پیروان البغدادی، در خطوط مقدم در حالت آماده‌باش قرار دارند.
 
در سال 2017 میلادی، به دنبال درگیری‌هایی که در شهر «ماراوی» فیلیپن میان نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان «مائوته» وابسته به داعش رخ داده بود، مقامات فیلیپینی در جزیره مسلمان‌نشین میندانائو حالت اضطراری اعلام کردند.
 
در 22 فوریه گذشته (سوم اسفند 97)، «مراد ابراهیم» رئیس جبهه آزادیبخش اسلامی «مورو» به‌عنوان نخست‌وزیر موقت منطقه بانگسامورو (منطقه‌ای که در جنوب فیلیپین برای مسلمانان ایجاد شده بود) سوگند یاد کرد.
 
در یک همه‌پرسی ملی در فیلیپین که طی دومرحله در ماه‌های ژانویه و فوریه گذشته برای تصویب قانون بانگسامورو برگزار شد، یک میلیون و 540 هزار و 17 نفر از تعداد کل یک میلیون و 700 هزار نفر، به این قانون رأی «آری» دادند. به موجب این قانون، مسلمانان مورو به استقلال و آزادی عمل ویژه‌ای دست می‌یابند.
 
قرار است جبهه آزادیبخش مورو به تدریج همزمان با اجرای توافقنامه استقلال این حزب، سلاح‌های خود را تحویل دهد تا در سال 2022 میلادی به یک حزب سیاسی مطابق با قانون احزاب در این کشور تبدیل شود.
 
جبهه آزادیبخش مورو که مرکز آن در منطقه مسلمان‌نشین «بانگسا مورو» است، یک گروه اسلامی و آزادی‌خواه است که بر اساس حفظ ارزش‌های اسلام در جنوب شرقی آسیا و مجمع‌الجزایر فیلیپین به وجود آمده است. 
انتهای پیام
captcha