تلاش یک سازمان بین‌المللی برای حذف تبلیغات گردشگری سعودی
کد خبر: 3853346
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸

تلاش یک سازمان بین‌المللی برای حذف تبلیغات گردشگری سعودی

گروه بین‌الملل ــ سازمان بین‌المللی «خبرنگاران بدون مرز» از دستگاه قضایی فرانسه خواست تا دستور جمع‌آوری بنر تبلیغاتی بزرگی را مربوط به گردشگری سعودی در پاریس صادر کند.

آماده // تلاش یک سازمان بین‌المللی برای حذف تبلیغات سعودی در پاریس

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «عربی 21»، سازمان بین‌المللی «خبرنگاران بدون مرز»، که مدافع حق آزادی روزنامه‌نگاران است، نصب این بنر تبلیغاتی را پس از قتل جمال خاشقجی، نویسنده و روزنامه‌نگار منتقد سعودی، توهین به کرامت انسانی دانست و از دستگاه قضایی فرانسه خواست تا دستوری جمع‌آوری این بنر را صادر کند.

این سازمان بین‌المللی، که مقر آن در فرانسه قرار دارد، تأکید کرد: با توجه به شرایط موجود، فرانسه نباید اجازه نصب چنین تبلیغاتی را در مرکز پاریس بدهد.

سازمان مذکور اعلام کرد: شکایتی را به دادگاه اداری پاریس ارائه کرده است تا مقامات پاریس را مجبور به جمع‌آوری این بنر تبلیغاتی بزرگ کند.

به گفته سازمان خبرنگاران بدون مرز، اینکه عربستان سعودی خود را به عنوان یک مقصد تعطیلات برای مردم فرانسه تبلیغ می‌کند، اهانتی غیرقابل پذیرش به کرامت انسانی است و مداخله دستگاه قضایی را می‌طلبد. نهادهای حقوقی تأکید دارند که با گذشت بیش از یک سال از کشتار وحشیانه جمال خاشقجی در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول، هنوز هیچ فردی در این زمینه مجازات نشده است.

عربستان طی هفته‌های اخیر برای افزایش شمار گردشگران خود، پویش تبلیغاتی بزرگی را در سراسر جهان آغاز کرده است و در همین راستا، برای نخستین بار ویزای گردشگری می‌دهد.

بنر تبلیغاتی بزرگی که عربستان در مرکز پاریس و در نزدیکی خانه «اپرا»ی این شهر نصب کرده است، جزیره سرسبزی را در میان آب‌ نشان می‌دهد که این جمله بر روی آن نوشته شده است: «شما نخستین گردشگر این جزیره باشید... به عربستان خوش آمدید».

عربستان سعودی هم‌اکنون برای میزبانی کنفرانس گروه 20 و نشست رهبران بیش از 20 کشور ثروتمند جهان در سال 2020 آماده می‌شود.
انتهای پیام
captcha