13 آبان؛ نماد هویتی انقلاب اسلامی در مبارزه با ظلم و استعمار
کد خبر: 3854139
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
لاریجانی در نطق پیش از دستور بیان کرد:

13 آبان؛ نماد هویتی انقلاب اسلامی در مبارزه با ظلم و استعمار

گروه سیاسی ــ رئیس مجلس شورای اسلامی صبح یکشنبه در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی 13 آبان را نماد هویتی انقلاب اسلامی در مبارزه با ظلم و استعمار بیان کرد و گفت: این روز عمق تفکر ملت ایران از دانش‌آموز و دانشجو گرفته تا همه قشرهای ملت را در برابر استقلال کشور هویدا می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ علی لاریجانی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز، یکشنبه 12 آبان، مجلس شورای اسلامی، با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول، آرزوی قبولی عزاداری‌های مردم را در ماه محرم و صفر و به ویژه در اربعین حسینی را کرد.

وی با تشکر از میهمان‌نوازی‌های کریمانه ملت و دولت عراق از راهپیمایان اربعین حسینی گفت: آنها نشان دادند که دو ملت ایران و عراق پیوند قلبی عمیقی با هم دارند و همین امر نیز باعث شد تا در دسیسه‌های مختلف معاندین در دهه‌های اخیر با فراست راه را بر بدخواهان دو ملت ببندند.

لاریجانی اظهار کرد: در آستانه روز 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 و سالروز تبعید امام(ره) به ترکیه هستیم. این روز، نماد هویتی انقلاب اسلامی در مبارزه با ظلم و استعمار است و عمق تفکر ملت ایران از دانش‌آموز و دانشجو گرفته تا همه قشرهای ملت را نسبت به استقلال کشور، هویدا می‌نماید.

وی افزود: در طی چهل سال گذشته دولت‌های گوناگون در آمریکا برای بازگشت سلطه خود بر ملت ایران راه‌های متنوعی را برگزیدند ولی هیچ‌گاه به اهداف‌شان دست نیافتند ولو آنکه خسارت‌هایی به کشور وارد کردند و عدم توفیق رؤسای جمهور مختلف آمریکا به استقامت و پایداری و درک عمیق ملت بزرگ ایران مرتبط است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح این راه‌های متنوع آمریکایی‌ها علیه ملت ایران گفت: رؤسای جمهور آمریکا از ابتدای انقلاب دست به انواع ماجراجویی زدند؛ از تجزیه‌طلبان حمایت کردند، صدام را تشویق به حمله به یاران کردند، تروریست‌ها را مسلح و مورد حمایت قرار دادند و آنان را وادار به جنایت علیه ملت کردند و بعد هم با پررویی به آنان پناه دادند، تحریم‌های گوناگون علیه مردم را به اجرا درآورند و البته با گستاخی همه این جنایت‌ها را به نام دوستی و حمایت از ملت ایران تبلیغ کردند.

وی ابراز کرد: نکته مهم در این بود که مردم عزتمند ایران چون هیچ صداقتی در گفتار و کردار سردمداران آمریکا نمی‌دیدند در مقابل دسایس آنان ایستادگی کردند. البته گاهی کسانی بودند که یا به دلیل عدم شناخت کافی یا ساده‌اندیشی تبلیغات دولت آمریکا را مورد توجه قرار دادند و دچار خسارت شدند.

لاریجانی اظهار کرد: خوشبختانه امروز آمریکا رئیس‌جمهوری دارد که زحمت همه را برای نشان دادن چهره واقعی و کریه سیاست‌های کاخ سفید کم کرده است. بیان شفاف پنهان‌ترین سیاست‌های کاخ سفید از ویژگی‌های اوست. اخیراً به هنگام اعلام مرگ سرکرده تروریستی داعش گفت: «ما در سوریه فقط به دنبال نفت هستیم. نظامیان آمریکا در مناطق نفتی سوریه می‌مانند و اگر کسی خواست به آنجا بیاید با او مقابله می‌کنند. شاید کسی آمد و خواست نفت را بخرد، با او معامله می‌کنیم. نفت مهم است جنگ کردها و ترکیه اهمیتی ندارد».

وی با شرم‌آور خواندن این اظهارات گفت: این سخنان از رئیس رژیمی سروده شده که دائماً نگران حقوق بشر در کشورهایی است که مستقل می‌اندیشند. ظاهراً آقای ترامپ متوجه نیست که خاک و نفت سوریه متعلق به دولت و ملت سوریه است و آمریکا حق ندارد با تجاوز خاک ان کشور و تصرف میادین نفتی قصد غارت آن را داشته باشد.

رئیس مجلس ادامه داد: او البته گستاخی خود را این‌گونه ادامه می‌دهد؛ «درمورد عراق هم نظرم این بود که ما باید نفت آنجا را به دست می‌گرفتیم ولی این‌گونه نشد». البته ترامپ توجه دارد که دولت و ارتش آمریکا در عراق تلاش زیادی کردند که نفت عراق را به کنترل خود درآورند ولی مرجعیت بیدار نجف و رهبران شرافتمند و ملت رشید عراق بودند که اجازه این خیانت را به آمریکایی‌ها ندادند. البته همیشه این امر سیاست پنهان آمریکا در خاورمیانه و کشورهای نفتی بوده است.

لاریجانی تصریح کرد: اکنون سؤال اینجاست که آیا دولت آمریکا از کمترین حس بشردوستانه نسبت به مردم سوریه، عراق و منطقه بری است، نسبت به ملت نستوه ایران علاقه انسان‌دوستانه دارد؟ اگر بخواهیم تعبیر سخنان آقای ترامپ درست در این موقف فهم کنیم این‌گونه است که همان‌گونه که کردها، ترک‌ها و عرب‌ها برای ما مهم نیستند و فقط نفت آن‌ها مهم است، برای دولت آمریکا ملت ایران هم اهمیتی ندارد بلکه نفت ایران مهم است و چون جرئت تسلط نظامی براین کشور ندارند و سابقه مقاومت ملت ایران در جنگ تحمیلی نشان داد آن‌ها هزینه‌های نظامیان خود را فوق‌العاده می‌بینند پس با محاصره اقتصادی باید ملت ایران را به ستوه در آورند تا بر منابع نفت و گاز آنان مسلط شوند.

وی یادآور شد: این‌گونه سخنان رئیس‌‌جمهور آمریکا پرده از چهره واقعی و ضد مردمی این رژیم برمی‌دارد. لازم نیست سایر مقامات آمریکا برای مردم ایران دلسوزی کنند، بهتر است فکری برای دهان آقای ترامپ کنند که آن‌گونه ماهیت ضد بشری و استثماری آنان را نزد جهانیان آشکار می‌کند.

رئیس مجلس اظهار کرد: اخیراً این رژیم با سبکسری به دنبال آشفته‌سازی در منطقه به شیوه‌ای دیگر شده است تا اگر در منطقه موفق به تسلط بر نفت نشد در یک ماجراجویی دیگر اوضاع را به نحوی آشفته سازد تا بتواند به نیت شوم خود برسد، اما تردیدی وجود ندارد که مردم بیدار منطقه همان‌گونه که داعش دست‌نشانده آمریکا را نابود کردند، پاسخ قوی‌تری به این دسیسه آمریکا خواهند داد.

لاریجانی در پایان درگذشت سرکار خانم اعظم طالقانی، از مبارزان دوران ستم‌شاهی و نماینده مردم تهران در دوره اول مجلس شورای اسلامی، را به بیت مجاهد نستوه آیت‌الله طالقانی و خانواده محترم ایشان تسلیت گفت و آرزوی علو درجات برای این مرحومه کرد.

انتهای پیام
captcha