«نه» بزرگ به فشار حداکثری؛ پیام حضور پرشور اقشار مختلف مردم در مراسم یوم‌الله 13 آبان
کد خبر: 3854506
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

«نه» بزرگ به فشار حداکثری؛ پیام حضور پرشور اقشار مختلف مردم در مراسم یوم‌الله 13 آبان

گروه سیاسی ــ مراسم یوم‌الله 13 آبان در تهران با حضور پرشور اقشار مختلف مردم انقلابی و همچنین مسئولان لشگری و کشوری برگزار شد.


به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم یوم‌الله 13 آبان‌ماه، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، همزمان با سالگرد اشغال لانه جاسوسی آمریکا در تهران با حضور اقشار مختلف مردم انقلابی و ولایتمدار در مقابل لانه جاسوسی برگزار شد.

مردم انقلابی اعم از زن و مرد و پیر و جوان، با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و شعارهایی در حمایت از رهبر معظم انقلاب اسلامی به استقبال این مراسم آمده‌اند.

همچنین 150 خبرنگار، عکاس و تصویربردار خارجی در کنار ۲۵۰۰ نفر از اصحاب رسانه‌های داخلی این مراسم باشکوه را پوشش رسانه‌ای می‌دهند.

شعار محوری یوم الله 13 آبان امسال نیز «استکبارستیزی و مقاومت اسلامی؛ سرآغاز افول و فروپاشی آمریکا» است.

در این مراسم برنامه‌هایی چون آتش زدن پرچم آمریکا، انگلیس و اسرائیل و اجرای هنرمندان و گروه‌های سرود دانش‌آموزی انجام شد. همچنین نمایش کاریکاتورهایی از ترامپ و برقراری غرفه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و غرفه محصولات فرهنگی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

حضور پرشور اقشار مختلف مردم در مراسم یوم‌الله 13 آبان

برخی حاضران در مراسم نیز در قالب نمایش‌های میدانی افول قدرت امریکا را به نمایش گذاشتند.

نمایش یخ‌های ذوب‌شده به عنوان نماد ذوب شدن قدرت آمریکا در عصر حاضر دیگر برنامه مراسم امروز بود.

مردم انقلابی تهران، هم‌پا و همگام با سایر ملت ایران، با سر دادن شعارهایی نظیر «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس»، «لبیک یا خامنه‌ای»، «سیزدهم آبان‌ماه یوم‌الله یوم‌الله»، «الموت للامریکا»، «النصر للاسلام»، «الله‌اکبر»، «نسل علی اکبریم فدائیان رهبریم» و «هیهات من‌الذله» به استقبال این این روز آمده بودند و خشم و نفرت خود را از مستکبران به رهبری آمریکا نشان دادند.

بر روی پلاکاردهایی که مردم در مسیر راهپیمایی در دست داشتند جملات متعددی همانند «خواب برگشت آمریکا به این کشور غیرقابل تعبیر است»، «من انقلابی‌ام»، «13 آبان سیلی جوانان ایرانی به آمریکا بود»، «هیهات من‌الذله» و «آمریکا رو به افول است» نوشته شده بود.

در طول مسیر راهپیمایی امروز، کاریکاتورهای متعددی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به چشم می‌خورد که عمدتاً چهره‌ای مضحک و ضدبشری و بعضاً خنده‌دار از وی به نمایش گذاشته شده بود. مردم تهران با آتش پرچم آمریکا خشم و انزجار خود از سردمداران این کشور را به نمایش گذاشتند.

در طول مسیر راهپیمایی غرفه‌های متعددی همانند غرفه «خوشنویسی»، «کاریکاتور»، «جمعیت هلال احمر»، «کاریکاتور»، «استارت‌ آپ»، «نشان اقتدار»،‌«آزمایشگاه‌های مجازی»، «فرهنگسرای مقاومت»، «محصولات فرهنگی»، «اوریگامی»، «ورزش بانوان»، «ورزش آقایان» و «پایش سلامت» دایر شده بود.

حضور پرشور اقشار مختلف مردم در مراسم یوم‌الله 13 آبان

همچنین امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش، در سخنانی با اشاره به ۱۳ آبان‌ماه سال‌های ۴۳، ۵۷ و ۵۸، اظهار کرد: در هر سه حادثه در یک طرف بازیگر اصلی آمریکای جهانخوار و در طرف مقابل رویکرد دینی و ملی جوانان انقلابی بود که در هر سه مقطع با محوریت حضرت امام(ره) به پیروزی رسیدند؛ پیام و هدف مشترک هر سه قیام، استقلال‌خواهی و مبارزه با نظام سلطه بود.

امیر موسوی یادآور شد: پیام ۱۳ آبان اوج آمریکاستیزی و نفرت نسبت به دولت‌های آمریکا است. این روز به مستضعفان جهان نشان داد که می‌توانند در مقابله متجاوزان و زورگویان راه مقاومت را برگزینند و در راه پیروز شوند.

وی اظهار کرد: ۱۳ آبان یادآور می‌کند که هرگز نباید در مقابل نظام سلطه سر تعظیم فرود آورد. مردم ایران نشان دادند دیوار ظلم و ستم شکستنی است و با مقاومت می‌توان در مقابل ستمگران پیروز شد و به اهداف انسانی دست یافت.

وی افزود: انقلاب اسلامی چهل سالگی را پشت سر گذاشته و مسیر پیشرفت و بالندگی را طی می‌کند. شیطان رانده شده از منطقه طعم تلخ شکست را چشیده و در مسیر افول با سردمداری ترامپ با سرعت بیشتری به سقوط نزدیک می‌شود.

امیر موسوی گفت: انقلاب اسلامی به صورت اعجاب‌آور و بی‌سابقه‌ای با موفقیت از مجموعه‌ای از خطرات عبور کرده و اکنون وارد دومین گام برای ساخت تمدن نوین اسلامی شده است. در آغاز فصل جدیدی از حیات طیبه انقلاب اسلامی لازم است فراز و فرود‌های گذشته انقلاب اسلامی را دقیقاً بشناسیم و با شناخت درست از آرمان‌ها گام‌های عزت و پیشرفت را سریع‌تر برداریم.

فرمانده کل ارتش تأکید کرد: ملت ایران تاکنون فتنه‌های بسیاری را پشت سر گذاشته است. دشمنان ما از مداخله نظامی تقریباً ناامید شده و در جنگ اقتصادی نیز شکست خورده‌اند، اما فتنه‌های آن‌ها تمام نشده است، لذت باید بدانیم که قطعاً فتنه‌های دیگری در راه است.

وی گفت: تضاد غرب و آمریکا با ایران یک تضاد راهبردی است. اختلاف نظام استکبار و جمهوری اسلامی ماهوی و ریشه‌ای است و این تقابل در همه دوره‌های گذشته وجود داشته و وجود خواهد داشت. این پیام قرآن کریم است، لذا دعوای آن‌ها با ما بر سر موشک و هسته‌ای نیست بلکه دعوا بر سر آرمان‌ها و اعتقادات و دین ماست.

فرمانده کل ارتش اظهار کرد: عقرب جراره تا زیر پا له نشود دست از نیش زدن بر نخواهد داشت و ما برای له کردن این عقرب جراره زیر پایمان ایستاده‌ایم و هزینه آن را هم پرداخت خواهیم کرد؛ همان گونه که تاکنون پرداخته‌ایم. قطعاً برای ادامه مسیر باید این ویژگی حفظ شود و شما جوانان عزیز در این راه نقش مهمی بر عهده دارید.

وی ادامه داد: نظام سلطه به سرکردگی آمریکا برای ادامه استیلای خود تلاش می‌کند، گفتمان سازش را با ایران تحمیل کند، اما هدف اصلی آن‌ها تسلیم ایران است. البته آن‌ها این را درک کرده‌اند که مبارزه بدون هزینه پایان یافته و جمهوری اسلامی ابزارهای لازم برای مقابله با آن‌ها را در اختیار دارد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پیام این اجتماعات در تهران و هزار نقطه ایران این است که ملت ایران هرگز دست از آرمان‌ها بر نخواهد داشت. دشمن بداند و حامیان او هم بدانند که تهدید و تحریم و تزویر در اراده پولادین ملت ایران خللی ایجاد نخواهد کرد و این ملت تسلیم دشمنان نخواهد شد.

وی در پایان تأکید کرد: راهی که سران آمریکا می‌روند را قبلاً امثال صدام رفته‌اند و سردمداران کاخ سیاه بدانند که آن‌ها هم به زودی به چنین سرنوشتی دچار خواهد شد. آمریکا رو به افول است و مقایسه وضعیت آمریکای کنونی با ده سال پیش مؤید این پیش‌بینی است.

حضور پرشور اقشار مختلف مردم در مراسم یوم‌الله 13 آبان

در پایان مراسم و پس از سخنرانی امیر موسوی نیز قطعنامه پایانی در 6 بند صادرشد و شرکت‌کنندگان «راهبرد مقاومت فعال در برابر دسیسه‌های شیطانی ام‌الفساد قرن، آمریکای جهانخوار و هم‌پیمانان طاغوت اعظم را یک تکلیف دینی و آرمان تغییرناپذیر انقلاب اسلامی و رسالت انسانی خویش دانستند».

حاضران در مراسم همچنین اعلام کردند که «کماکان آمریکای در حال افول و فرو پاشی را دشمن شماره یک بشریت و سردمداران جنایت‌پیشه نظام فرعونی حاکم بر آن و کشورهای اروپایی را غیرقابل اعتماد دانسته، پرهیز مطلق از دل بستن به دشمن، اعتماد عملی به جوانان مؤمن انقلابی و رونق واقعی تولید را کلید حل معضل بیکاری و مشکلات اقتصادی کشور و وظیفه ذاتی و انقلابی مسئولین اعلام می‌دارند».

شرکت‌کنندگان «رمز عبور سرافرازانه از پیچ تاریخی ـ عزت و سربلندی ملت و کشور ـ غلبه بر مشکلات داخلی و توطئه دشمنان خارجی را توکل بر خداوند قادر متعال ـ تبعیت محض همگان از منویات گهربار مقتدای عظیم‌الشأن و شجاع امت اسلامی، مقام معظم رهبری دانسته و ضمن اعلام آمادگی تا پای جان خود، تمامی اقشار، گروه‌ها و مسئولین را به تحقق عملی این مهم فراخواندند».

برای مشاهده گزارش تصویری مراسم اینجا و اینجا کلیک کنید.

 

انتهای پیام
captcha