پیام و هدف مشترک سه قیام در 13 آبان، استقلال‌خواهی و مبارزه با نظام سلطه است
کد خبر: 3854507
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
فرمانده کل ارتش در مراسم 13 آبان؛

پیام و هدف مشترک سه قیام در 13 آبان، استقلال‌خواهی و مبارزه با نظام سلطه است

گروه سیاسی ــ امیر سرلشکر موسوی با اشاره به ۱۳ آبان‌ماه سال‌های 43، 57 و 58، اظهار کرد: در هر سه حادثه در یک طرف بازیگر اصلی آمریکای جهانخوار و در طرف مقابل رویکرد دینی و ملی جوانان انقلابی بود که در هر سه مقطع با محوریت حضرت امام(ره) به پیروزی رسیدند؛ پیام و هدف مشترک هر سه قیام، استقلال‌خواهی و مبارزه با نظام سلطه بود.

به گزارش خبرنگار ایکنا، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز، دوشنبه، در مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان که در مقابل لانه جاسوسی برگزار شد، اظهار کرد: ضمن درود به روان تابناک بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و سلام به مقام معظم رهبری، مقام شامخ شهدای جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم و جانبازان و آزادگان را تکریم می‌کنیم و ارج می‌نهیم. ۱۳ آبان در کشور ما بستر پیدایش حوادث گوناگونی است که در شکل‌دهی تاریخ معاصر کشور و انقلاب اسلامی نقشی تعیین‌کننده داشته است.

وی ادامه داد: ۱۳ آبان سال ۴۳ روز تبعید حضرت امام(ره) و سپس قیام مردمی ۱۵ خرداد است. ۱۳ آبان سال ۵۷ سالروز شهادت جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران و ۱۳ آبان سال ۵۸ نیز سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام(ره) است.

فریاد مظلومیت و آزادگی مردم ایران در 13 آبان‌

موسوی افزود: در هر سه حادثه در یک طرف کارگردان و بازیگر اصلی آمریکای جهانخوار و در طرف مقابل رویکرد دینی و ملی جوانان انقلابی است که در هر سه مقطع با محوریت حضرت امام(ره) به پیروزی رسید و پیام و هدف مشترک هر سه قیام، استقلال‌خواهی و مبارزه با نظام سلطه است.

فرمانده کل ارتش اظهار کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا با توجه به ابعاد و گستره جهانی که داشت از اهمیت زیادی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران برخوردار است؛ چراکه یکی از حرکت‌های خودجوش در تاریخ حرکت‌های مردمی جهان است که هم زبونی آمریکا را به جهان نشان داد و هم فریاد مظلومیت و آزادگی مردم ایران را در گیتی نمایان کرد.

ایستادگی در برابر هر حرکت غیرخدایی

وی افزود: ۱۳ آبان روزی است که مردم ایران نشان داد می‌توان در برابر هر حرکت غیرخدایی ایستاد و پیروز شد. بررسی رفتار‌های آمریکا در صد سال اخیر نشان می‌داد که آن‌ها حداقل در ۶۰ کودتا و جنگ داخلی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم نقش داشته‌اند؛ لذا ادامه حیات آمریکای جنایتکار در لانه جاسوسی کشور ما را به سرنوشت آن کشور‌ها دچار می‌کرد.

فرمانده کل ارتش گفت: آمریکا تمام تلاش خود را برای حفظ رژیم صهیونیستی به کار گرفته بود و سفارت آن‌ها نیز تبدیل به مرکزی برای توطئه علیه ملت ایران تبدیل شد؛ لذا جوانان ما مرکز توطئه را تعطیل کردند.

امیر موسوی یادآور شد: پیام ۱۳ آبان اوج آمریکاستیزی و نفرت نسبت به دولت‌های آمریکا است. این روز به مستضعفان جهان نشان داد که می‌توانند در مقابله متجاوزان و زورگویان راه مقاومت را برگزینند و در راه پیروز شوند.

وی اظهار کرد: ۱۳ آبان یادآور می‌کند که هرگز نباید در مقابل نظام سلطه سر تعظیم فرود آورد. مردم ایران نشان دادند دیوار ظلم و ستم شکستنی است و با مقاومت می‌توان در مقابل ستمگران پیروز شد و به اهداف انسانی دست یافت.

سابقه دشمنی آمریکا با ملت ایران

امیر موسوی اظهار کرد: دشمنی آمریکا با مردم ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی شروع شد و ادامه یافت. حمله طبس، سازماندهی گروه‌های تروریستی و تحریک صدام برای حمله به ایران، حمله به نفتکش‌ها و هواپیمای مسافربری تا تحریم‌های اقتصادی علیه ملت ایران و ده‌ها اقدام خبیثانه علیه ملت ما از حمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: به حول قوه الهی و در پرتو رهنمود‌های حکیمانه امام(ره) و رهبری و بصیرت ملت ایران همه توطئه‌ها با شکست مواجه شده و ایران اسلامی با قدرت به راه خود ادامه می‌دهد.

فرمانده کل ارتش یادآور شد: نهال آن روز انقلاب امروز به شجره طیبه تنومند و پرثمری تبدیل شده و آثار و برکات آن انقلاب برای کشور، عزت و امنیت بوده و برای منطقه الهام‌بخش است. امروز به برکت خون شهیدان آوازه این انقلاب ملت‌های مسلمان را متوجه خود کرده است.

آمریکا در افول و ایران در گام دوم

وی افزود: انقلاب اسلامی چهل سالگی را پشت سر گذاشته و مسیر پیشرفت و بالندگی را طی می‌کند. شیطان رانده شده از منطقه طعم تلخ شکست را چشیده و در مسیر افول با سردمداری ترامپ با سرعت بیشتری به سقوط نزدیک می‌شود.

امیر موسوی گفت: انقلاب اسلامی به صورت اعجاب‌آور و بی‌سابقه‌ای با موفقیت از مجموعه‌ای از خطرات عبور کرده و اکنون وارد دومین گام برای ساخت تمدن نوین اسلامی شده است. در آغاز فصل جدیدی از حیات طیبه انقلاب اسلامی لازم است فراز و فرود‌های گذشته انقلاب اسلامی را دقیقاً بشناسیم و با شناخت درست از آرمان‌ها گام‌های عزت و پیشرفت را سریع‌تر برداریم.

فرمانده کل ارتش تأکید کرد: ملت ایران تاکنون فتنه‌های بسیاری را پشت سر گذاشته است. دشمنان ما از مداخله نظامی تقریباً ناامید شده و در جنگ اقتصادی نیز شکست خورده‌اند، اما فتنه‌های آن‌ها تمام نشده است، لذت باید بدانیم که قطعاً فتنه‌های دیگری در راه است.

اختلاف نظام استکبار و جمهوری اسلامی ماهوی است

وی گفت: تضاد غرب و آمریکا با ایران یک تضاد راهبردی است. اختلاف نظام استکبار و جمهوری اسلامی ماهوی و ریشه‌ای است و این تقابل در همه دوره‌های گذشته وجود داشته و وجود خواهد داشت. این پیام قرآن کریم است، لذا دعوای آن‌ها با ما بر سر موشک و هسته‌ای نیست بلکه دعوا بر سر آرمان‌ها و اعتقادات و دین ماست.

فرمانده کل ارتش اظهار کرد: عقرب جراره تا زیر پا له نشود دست از نیش زدن بر نخواهد داشت و ما برای له کردن این عقرب جراره زیر پایمان ایستاده‌ایم و هزینه آن را هم پرداخت خواهیم کرد؛ همان گونه که تاکنون پرداخته‌ایم. قطعاً برای ادامه مسیر باید این ویژگی حفظ شود و شما جوانان عزیز در این راه نقش مهمی بر عهده دارید.

وی ادامه داد: نظام سلطه به سرکردگی آمریکا برای ادامه استیلای خود تلاش می‌کند، گفتمان سازش را با ایران تحمیل کند، اما هدف اصلی آن‌ها تسلیم ایران است. البته آن‌ها این را درک کرده‌اند که مبارزه بدون هزینه پایان یافته و جمهوری اسلامی ابزارهای لازم برای مقابله با آن‌ها را در اختیار دارد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پیام این اجتماعات در تهران و هزار نقطه ایران این است که ملت ایران هرگز دست از آرمان‌ها بر نخواهد داشت. دشمن بداند و حامیان او هم بدانند که تهدید و تحریم و تزویر در اراده پولادین ملت ایران خللی ایجاد نخواهد کرد و این ملت تسلیم دشمنان نخواهد شد.

وی در پایان تأکید کرد: راهی که سران آمریکا می‌روند را قبلاً امثال صدام رفته‌اند و سردمداران کاخ سیاه بدانند که آن‌ها هم به زودی به چنین سرنوشتی دچار خواهد شد. آمریکا رو به افول است و مقایسه وضعیت آمریکای کنونی با ده سال پیش مؤید این پیش‌بینی است.

برای مشاهده گزارش تصویری این مراسم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام
captcha