برائت جستن تظاهرات‌کنندگان کربلا از عاملان حمله به کنسولگری ایران
کد خبر: 3854562
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

برائت جستن تظاهرات‌کنندگان کربلا از عاملان حمله به کنسولگری ایران

گروه بین‌الملل _ تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو شهر کربلا، برائت خود را از گروه‌های ناشناسی که شب گذشته، کنسولگری ایران در کربلا را مورد حمله قرار دادند، اعلام کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری نون،  تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو کربلا ضمن اعلام برائت از حمله به کنسولگری ایران اعلام کردند: میدان «التربیة» تنها محل برگزاری اصلی برگزاری اعتراضات در کربلا بوده و هر گروهی که از این میدان خارج شوند، ارتباطی با تظاهرات‌کنندگان ندارند.

برخی گروه‌های ناشناس، شامگاه یکشنبه (12 آبان‌ماه) با تجمع در مقابل ساختمان کنسولگری ایران در کربلا، اقدام به پرتاب سنگ به سمت ساختمان این کنسولگری و آتش‌افروزی کردند و پرچم ایران را پایین کشیدند که این اقدام با واکنش نیروهای امنیتی عراق مواجه شد.

در همین رابطه، یک منبع پزشکی در استان کربلا اعلام کرد: این حادثه 3 کشته و 20 مجروح به دنبال داشت که 17 تن از مجروحین از نیروهای امنیتی عراق بودند.

این در حالی است که شاهدان عینی اعلام کردند که مهاجمان به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی، با اتوبوس از استان‌های دیگر به محل کنسولگری منتقل شده بودند و بنا به گفته این شاهدان، افرادی که یکشنبه‌شب به کنسولگری ایران در کربلای معلی حمله کردند، هواداران شخصی به نام «الصرخی» هستند و با اتوبوس از استان بابل و دیوانیه به کربلا منتقل شده بودند.

فرماندهی پلیس کربلا ساعتی پس از این حمله اعلام کرد که اوضاع در اطراف کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا تحت کنترل است.
انتهای پیام
captcha