جزئیات صدور حکم احضار و بازداشت برخی مسئولان سابق عراقی
کد خبر: 3854624
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

جزئیات صدور حکم احضار و بازداشت برخی مسئولان سابق عراقی

گروه بین‌الملل ـ هیأت شفاف‌سازی عراق از صدور حکم احضار و بازداشت برخی از مسئولان سابق این کشور از جمله وزیر پیشین بهداشت، استاندار سابق بابل و مدیرکل سابق بهداشت این استان خبرداد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری السومریه‌نیوز، اداره تحقیقات وابسته به هیأت شفاف‌سازی عراق امروز، 13 آبان‌ماه، اعلام کرد: حکم احضار وزیر پیشین بهداشت با استناد به مفاد ماده ۳۴۰ قانون مجازات و در پی اقدامات غیرقانونی مرتبط با ساخت یک بیمارستان ۴۰۰ تختی از طریق تعویض سیستم‌ها و ژنراتورها صادر شده است.

این اداره همچنین با اعلام خبر احضار وزیر سابق حمل و نقل و استاندار سابق بصره تصریح کرد: حکم احضار وزیر سابق حمل و نقل عراق با استناد به ماده 340 قانون مجازات و به دنبال انجام تخلف‌هایی در عقد قرارداد میان سازمان بنادر و یک شرکت‌ خصوصی به منظور اجاره قطعه زمینی واقع در پشت بندر «المعقل» صادر شده است.

اداره تحقیقات هیأت شفاف‌سازی عراق همچنین حکم احضار استاندار سابق بصره را به دلیل تخلف در عقد قرارداد با یک شرکت خارجی برای اجرای فاضلاب و زیرساخت در منطقه «أبی الخصیب» این استان صادر کرده است.

هیأت نظارت عراق روز جمعه (دهم آبان) نیز با صدور بیانیه‌ای از صدور ۶۰ حکم‌ بازداشت و احضار نمایندگان و مسئولان محلی به اتهام فساد و هدررفت بیت‌المال خبر داد.

انتهای پیام
captcha