رونمایی از قرآن دست‌نویس معلم فلسطینی
کد خبر: 3854943
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶

رونمایی از قرآن دست‌نویس معلم فلسطینی

گروه بین‌الملل ـ «محمد عمر»، معلم 54 ساله فلسطینی ساکن نوار غزه است که پس از دو سال کار مداوم توانست نسخه‌ای کامل از قرآن را به رسم‌الخط عثمانی کتابت کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری مستقل فلسطین؛ این معلم که در شهر «رفح» واقع در جنوب نوار غزه زندگی می‌کند، برای خوشنویسی این قرآن از 50 قلم مخصوص خط عربی استفاده کرده است.

وی برای کتابت قرآن و همچنین ترمیم نسخه‌های  آسیب‌دیده کلام وحی، گوشه‌‌ای از مسجد «طیبه» واقع در محله «السعودی» شهر «رفح» را برای خود در نظر گرفته است.

نمازگزاران مسجد که پیگیری کتابت این نسخه دست‌نویس قرآن بودند، بلافاصله پس از اتمام این پروژه، اقدام به برپایی مراسم جشن و توزیع شیرینی کردند.

این معلم 54 ساله فلسطینی، احساس خود را در هنگام خوشنویسی آخرین سوره قرآن (الناس) چنین بیان کرد: «من از شدت شادی گریه‌ام گرفت و خداوند متعال را شکر گفته و سجده کردم که افتخار کتابت قرآن را نصیب من کرد و توانستم به آرزوی چندین ساله خود جامع عمل بپوشانم».

شرایط زندگی این معلم فلسطینی تاثیر منفی در اجرای این پروژه داشت، چرا که  نیروهای اشغالگر اسرائیلی در سال 2003 میلادی خانه وی را در مرزهای فلسطین با مصر  را ویران کردند که باعث شد او در جاهای مختلف اجاره نشین باشد.

این معلم فلسطینی بر این باور است که خوشنویسی آیات قرآن کار ساده‌ای نیست و نیازمند دقت کاری بالا در علامت گذاری‌های مختلف و حرکت‌گذاری است.

با وجود خردسندی فراوان محمد عمر از اتمام خوشنویسی کل قرآن، اما وی اندوه دوری از کتابت قرآن را به خود دارد و امیدوار است در آینده‌ای نزدیک به خوشنویسی در پروژه دینی جدید اقدام کند.

منظور از رسم‌الخط يا شيوه املايى مصحف عثماني نگارشى است كه «عثمان بن عفان»(خلیفه سوم) در نوشتن كلمات و حروف قرآن با آن موافقت كرد.
انتهای پیام
captcha