استان فارس در عرصه فرهنگ به حال خود رها شده است
کد خبر: 3855586
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴

استان فارس در عرصه فرهنگ به حال خود رها شده است

گروه فرهنگی ــ سرپرست اداره امور قرآنی اداره‌كل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینكه استان فارس وسیع و پرجمعیت است، افزود: متأسفانه این استان در عرصه فرهنگ به حال خود رها شده است و در مقایسه با سایر استان‌ها، مسئولان آن نسبت به این مسئله دغدغه چندانی ندارند.

سیدحمید موسوی، سرپرست اداره امور قرآنی اداره‌كل تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با یادآوری اهمیت فرهنگ در اجتماع و جامعه اسلامی، گفت: كار اسلامی نظام جمهوری اسلامی فرهنگ‌سازی و ترویج دین بوده است اما مشاهده می‌شود كه امروز این مسئله مغفول مانده است.

وی با بیان اینكه استان فارس یك استان وسیع و پرجمعیت است، افزود: متأسفانه استان فارس در عرصه فرهنگ به حال خود رها شده است و در مقایسه با سایر استان‌ها، مسئولان آن نسبت به این مسئله دغدغه چندانی ندارند.

موسوی با تأكید بر اینكه فرهنگ اساس و شالوده همه چیز در جامعه است، گفت: مسلماً اگر فرهنگ‌سازی را درست انجام دهیم، عمران و آبادی كشور هم در پی آن اتفاق خواهد افتاد.

سرپرست اداره امور قرآنی اداره‌كل تبلیغات اسلامی فارس اظهار كرد: قطعاً حضور بزرگان سیاسی و مذهبی استان در رأس امور فرهنگی می‌تواند نقش بسیار مؤثری را در این حوزه ایفا كند به عنوان مثال طی یكسالی كه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در شیراز با عنایت مسئولان فعال شد، بازخورد آن مبلغی بود كه از شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور به نفع تشكل‌های قرآنی استان فارس جذب و هزینه شد.

وی اضافه كرد: اما متأسفانه طی سال‌های قبل و بعد از آنكه در شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان هیچ اتفاقی نیفتاد و بزرگان به آن ورود نكردند و این كار بر زمین ماند و اعتبارات شورای توسعه فرهنگ قرآنی هم یا جذب نشد یا اگر جذب شد غیر از مسیر اصلی هزینه شدند.

موسوی در عین حال این نكته را یادآور شد كه البته استان فارس استانی بزرگ و پرمشغله است و بزرگان و مسئولان آن هم زیاد هستند اما واقعیت این است كه اگر بخواهیم كارها را اولویت‌بندی كنیم، حوزه‌های قرآنی و فرهنگی در اولویت هستند زیرا اگر كارها در این دو حوزه به سامان برسند در بقیه حوزه‌ها هم اصلاح می‌شوند.

انتهای پیام
captcha