ایجاد اشتغال برای 26 هزار نفر در یزد/ اصلاح حلقه مفقوده گردشگری
کد خبر: 3856111
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹

ایجاد اشتغال برای 26 هزار نفر در یزد/ اصلاح حلقه مفقوده گردشگری

گروه سیاسی ــ رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به برنامه ویژه برای اشتغال استان یزد با اشاره به استفاده ۱۲۹ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی از ایجاد فرصت شغلی برای ۲۶ هزار و ۳۰۹ نفر در استان یزد خبر داد.

ایجاد اشتغال برای 26 هزار نفر در یزد/اصلاح حلقه مفقوده گردشگریبه گزارش ایکنا از یزد، محمدباقرنوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست شورای اداری استان یزد با حضور رئیس جمهور اظهار کرد: در سال‌های 92 تا 95 برای اعتبارات عمرانی استان 1455 میلیارد تومان اختصاص یافت و در سال‌های 96 تا 98، 1203 میلیارد تومان در قالب اعتبارات استانی و ملی به یزد تعلق گرفت.

وی ادامه داد: در سفر قبلی رییس جمهور به استان یزد، 46 مصوبه با اعتبار 970 میلیارد تومان در شورای اداری یزد تصویب که 1091 میلیارد تومان پرداخت شد و هنوز تعداد پروژه‌های تصویب شده به پایان نرسیده و 37 میلیارد تومان دیگر متعهد به پرداخت آن می‌دانیم.

نوبخت افزود: از این تعداد طرح، 22 طرح کامل محقق شده، 16 طرح بالای 70 درصد  پیشرفت فیزیکی دارد و برای این سفر غیر ازآنچه مشابه سفر گذشته برای استان یزد در نظر گرفته شد، بحث اشتغال برنامه ویژه از طرف رییس جمهور ابلاغ شد.

وی ادامه داد: از منابع عمومی 890 میلیارد تومان برای این 38 پروژه در نظر گرفته شده که در حوزه‌های آموزش عالی، فرهنگ و گردشگری، منابع آب، بهداشت و درمان، حمل و نقل خواهد بود.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ضلع مثلثی برای گردشگری مفقود است که باید ایجاد شود و راه آهن اصفهان به یزد و اصفهان به شیراز وجود دارد و حلقه مفقوده برای یزد داریم و امیدواریم با اعتبار مورد نیاز یزد را به اقلید وصل کنیم .

وی ادامه داد: دو طرح بزرگ دو خطه کردن بافق به اردکان و نهایتا به اصفهان وحلقه مفقوده یزد به اقلید با اهتمام جدی به انجام خواهد رسید و ان شاءالله امسال و سال آینده همه تعهدات ما به انجام خواهد رسید.

نوبخت بیان کرد: در این سفر 129 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی استفاده و برنامه اشتغال ویژه‌ای برای 26 هزار و 309 نفر تعریف شده که در حوزه های صنعت و معدن، کشاورزی، میراث فرهنگی، علمی و فناوری، تعاون و رفاه، بازآفرینی شهری و فرهنگ و هنر شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha