آغاز یازدهمین گفت‌و‌گوی دینی ایران و واتیکان در تهران
کد خبر: 3856196
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴

آغاز یازدهمین گفت‌و‌گوی دینی ایران و واتیکان در تهران

گروه بین‌الملل ــ یازدهمین گفت‌وگوی دینی مرکز ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان واتیکان در تهران آغاز شد.

آغاز یازدهمین گفت‌و‌گوی دینی ایران و واتیکان در تهرانبه گزارش ایکنا؛ این اجلاس صبح امروز 20 آبان با عنوان «مسلمانان و مسیحیان؛ با هم در خدمت انسانیت» در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آغاز شد و ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی تسخیری رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان اين سازمان  کاردینال میگل آنجل آیوسو گیسو رئیس شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان واتیکان و خالد عكاشه رئيس گروه اسلام اين شورا در آن حضور دارند.

اين نشست ديني با يك دقيقه سكوت آغاز شد و در افتتاحيه آن شخصيت هاي فوق سخنراني كردند و آيت الله ابوالقاسم عليدوست استاد حوزه علميه قم نيز سخنراني خود را با موضوع برادري انساني ارائه داد.

قرار است بعد از ظهر امروز موضوع «حقوق و تكاليف فردی» و «خانواده و آموزش جوانان» در قالب پنل هایی در اين اجلاس با حضور كارشناسان و شخصيت‌های مسلمان و مسيحی بررسی شود.

فردا 21 آبان نيز در نوبت صبح پنل‌های ويژه يازدهمين گفت و گوی دينی ايران و واتيكان ادامه می‌يابد و در اين بخش سخنرانیی‌هایی با محوريت «خدمت به جامعه از ديدگاه مسلمانان و مسيحيان» و «خدمت به جامعه بين‌المللی از ديدگاه مسلمانان و مسيحيان» ارائه خواهد شد. ساعت 14 تا 15:30 نيز اختتاميه اين نشست برگزار می‌شود.

در این نشست دو روزه، اندیشمندان مسلمان و مسیحی چون پاتریک والدرینی، استاد دانشگاه لاتران در رم با موضوع «ترویج حقوق فردی و وظایف: چشم‌اندازهای مسیحی»، محمود حکمت‌نیا، معاون حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری ايران با موضوع «حریم حق و عدالت»، آیت‌الله احمد بهشتی، عضو مجلس خبرگان رهبری با موضوع «خانواده و آموزش جوانان»، اسقف لارنت باسنس، استاد دانشگاه گریگوریاناي واتيكان با موضوع «آموزش زندگی کردن در یک دنیای متکثر»، خانم قاده شبیر، استاد دانشگاه پاپی بیروت با موضوع «دیدگاه مسیحی در مسئله خدمت به جامعه»، حجت‌الاسلام رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل البیت(ع) با موضوع «خدمت به جامعه؛ دیدگاه اسلامی»، آیت‌الله محمدعلی تسخیری، مشاور مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در امور جهان اسلام با موضوع «ارزش‌ها و منافع؛ پایه روابط میان مسلمانان و مسیحیان» و پدر روحانی دیه گوساریو کوکارلا، رئیس مؤسسه پاپی مطالعات عربی اسلامی در رُم با موضوع «با یکدیگر در خدمت جامعه بین‌المللی» مقالات خود را ارائه خواهند داد.

بنابر اعلام این خبر، سابقه گفت‌وگوهای دينی بين جمهوری اسلامی ایران و واتیکان به اولین گفت‌وگوی مركز گفت‌وگوی اديان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و شورای پاپی گفت‌وگوی اديان واتيكان در سال ۱۳۷۳ باز می‌گردد كه اولين نشست در تهران برگزار و پیش از این، ۱۰ دور از گفت‌وگوها به صورت دو سالانه، يک نوبت در رُم و يک نوبت در تهران برگزار شده است.

گزارش تصویری نشست را اینجا ببینید.

انتهای پیام
captcha