رسالت المصطفی رساندن پیام قرآن به جهانیان است/ ارائه چهره حقیقی اسلام؛ وظیفه شخصیت‎های علمی مسلمان
کد خبر: 3857162
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
رئیس جامعةالمصطفی در دیدار اساتید قرآنی دانشگاه‌های ترکیه؛

رسالت المصطفی رساندن پیام قرآن به جهانیان است/ ارائه چهره حقیقی اسلام؛ وظیفه شخصیت‎های علمی مسلمان

گروه حوزه‌های علمیه - حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، با بیان این که اسلام و مسلمانان همواره نشان داده‌اند که می‌توانند تمدن علمی برجسته‌ای به بشر هدیه کنند، اظهار کرد: سابقه علمی و تمدنی درخشان مسلمانان نشان می‌دهد که اندیشه اسلامی می‌تواند تمدن جدیدی به بشریت عرضه کند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز پنجشنبه،۲۳ آبان‌ماه در دیدار گروهی از اساتید قرآنی دانشگاه‌های ترکیه، تصریح کرد: ایران و ترکیه از مهم‌ترین کشور‌های اسلامی در دنیای امروز به شمار می‌روند و در شرایط کنونی، روابط بسیار صمیمانه‌ای دارند.
رئیس جامعةالمصطفی(ص) با ابراز امیدواری مبنی بر توسعه هر چه بیشتر ارتباطات مراکز علمی دو کشور، گفت: امروز، ترکیه و ایران جزء کشور‌های پیشرفته دنیای اسلام از نظر علمی هستند.
عباسی، با بیان این که اسلام و مسلمانان همواره نشان داده‌اند که می‌توانند تمدن علمی برجسته‌ای به بشر هدیه کنند، اظهار کرد: سابقه علمی و تمدنی درخشان مسلمانان نشان می‌دهد که اندیشه اسلامی می‌تواند تمدن جدیدی به بشریت اهدا کند.
وی افزود: تمدن‌ها در کنار ارائه علم و تکنولوژی، می‌کوشند فرهنگ خویش را نیز به جوامع دیگر صادر کنند؛از این رو، تمدن جدید غربی تلاش کرد فرهنگ غربی را به جوامع اسلامی تحمیل کند. به همین دلیل، ضروری است که با هشیاری، به فکر تقویت و ارائه تمدن بومی و برآمده از فرهنگ و اعتقادات اسلامی باشیم.
عباسی، با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، تصریح کرد: در ایران، انقلابی به پیروزی رسید که آرمان و هدف آن، احیای تمدن اسلامی بوده و پیام و گفتمان آن برای جهانیان و مسلمانان، پیام علم، معنویت و عدالت است.
وی، با بیان این که جامعةالمصطفی نیز به عنوان یک مرکز علمی بین‌المللی، به دنبال ابلاغ این پیام به جهانیان است، اظهار کرد: ارائه چهره حقیقی اسلام، انسان‌ها را به سوی اسلام حقیقی جذب می‌کند.
عباسی ادامه داد: ما و شما به عنوان مراکز و گروهی از شخصیت‌های علمی جهان اسلام موظفیم چهره معنوی، علمی و حقیقی اسلام را به دنیا ارائه کنیم. جامعةالمصطفی نیز در این زمینه اهتمام جدی می‌ورزد و در‌های خود را به روی همه علاقه‌مندان گشوده است.
رئیس جامعة‌المصطفی ابراز امیدواری کرد مهمانان با ظرفیت‌های جامعةالمصطفی بیشتر آشنا شوند و فرصت بیشتری برای گسترش همکاری دوجانبه المصطفی و مراکز علمی ترکیه فراهم گشود.
یادآور می‌شود، در این دیدار، اساتید دانشگاه‌های ترکیه نیز ضمن معرفی رشته‌های تحصیلی و زمینه‌های فعالیتی خویش، با اشاره به اعجاز قرآن از نظر ادبی، نقش المصطفی را در زمینه تقویت وحدت مسلمانان انکارناپذیر دانستند و خواستار تلاش هر چه بیشتر جامعةالمصطفی و مراکز علمی ترکیه به منظور راه‌اندازی کمیسیونی متشکل از علمای ایران و ترکیه شدند.
عباسی در جمع‌بندی نکات مطرح‌شده در این دیدار اظهار کرد: جامعةالمصطفی آمادگی دارد با مراکز رسمی، دانشگاه‌ها، استادان و گروه‌های مردم‌نهاد ترکیه تفاهم‌نامه همکاری امضا کند.
وی افزود: با توجه به آنچه مطرح شد، آماده‌ایم تشکیل انجمن علمی بین علمای ایران و ترکیه را پی‌گیری کنیم تا با راه‌اندازی این انجمن، همکاری ایران و ترکیه در عرصه‌های علمی گسترش یابد.
رئیس جامعةالمصطفی بر ارتباط علمی جامعةالمصطفی و مراکز علمی ترکیه در زمینه فلسفه تأکید و بار دیگر ابراز امیدواری کرد که فرصت بیشتری برای تبادلات اطلاعات فراهم شود و نتایج خوبی در این عرصه به دست آید.

انتهای پیام
captcha