شهید طهرانی مقدم ایران را به ششمین قدرت موشکی جهان تبدیل کرد/ آرمانی که محقق شد
کد خبر: 3857447
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳

شهید طهرانی مقدم ایران را به ششمین قدرت موشکی جهان تبدیل کرد/ آرمانی که محقق شد

گروه جهاد و حماسه ــ اصغر شکری، رئیس ستاد اجرایی کنگره ملی شهید اقتدار، گفت: شهید طهرانی مقدم با تلاش و ایمان خود شرایطی را در حوزه موشکی رقم زد که ایران را به ششمین قدرت موشکی در دنیا تبدیل کرد.

شهید طهرانی مقدم ایران به ششمین قدرت موشکی جهان تبدیل کرد

گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری هشتمین یادواره و کنگره ملی شهید اقتدار طهرانی مقدم با حضور اصغر شکری، رئیس ستاد اجرایی و سیدمجتبی حسینی، دبیر کنگره، امروز شنبه، 25 آبان‌ماه در مجموعه پدافند غیرعامل کشور برگزار شد.
 
در ابتدای این جلسه شکری با بیان اینکه شهید طهرانی مقدم فراتر از یک نام بود اظهار کرد: این نشست قدمی در تجلیل نام و خاطره این شهید است و تلاش می‌کنیم که این کنگره را به صورت بین‌المللی برگزار کنیم. این برنامه با حضور همرزمان شهدای غدیر ولایت و فرماندهان ارشد سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و ارتش جمهوری اسلامی و مسئولان ارشد نظام مقدس جمهوری اسلامی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مردم قدرشناس ایران اسلامی برپا خواهد شد.
 
شکری تأکید کرد: تلاش و همت شهدایی، چون شهید طهرانی مقدم، سبب شد که امروز کشور ما به ششمین قدرت موشکی جهان تبدیل شود. مقام معظم رهبری درباره این شهید بیان کردند که او دانشمندی پارسا بود که فقدانش ضایعه بزرگی برای ایران اسلامی است.
 
تقویت خودباوری در جوانان

وی افزود: هدف از برگزاری این کنگره این است که بیان کنیم اگر شهید طهرانی مقدم اکنون زنده بود چه اقدامی برای برطرف‌ کردن مشکلات اجتماع پیشنهاد می‌داد و جوانان جامعه باید الگوهای برتر خود را بشناسند و بر غیرت و همت ایرانی‌شان تکیه کنند تا رشد بالنده کشور ادامه یابد. قدردانی از مفاخر تنها ویژه ایران نیست و همه کشور‌های جهان برای قهرمانانشان ارزش قائل‌اند و به شیوه‌های گوناگون از آن‌ها تقدیر می‌کنند، برای مثال مجسمه‌هایی که از قهرمانان جنگ جهانی ساخته شده یکی از این قبیل اقدامات است.

حسینی دبیر کنگره ابراز کرد: شهید طهرانی مقدم، بنیان‌گذار موشکی ایران است که عمر خود را صرف توسعه کشور کرد. رهبری درباره این شهید بیان کردند، شهادت این سردار واقعه‌‌ای اندوهبار است و این گفته بیانگر جایگاه والای این شهید است با برگزاری این کنگره تلاش می‌کنیم تا آرمان‌های این شهید والامقام را تببین و الگوهایی از این دست را برای جوانانمان تبیین کنیم. 

بررسی مشکلات اجتماعی و ارائه راهکار 

وی اظهار کرد: یادواره این شهید هشتمین دوره است که برگزار می‌شود، اما این کنگره امسال برای اولین بار است که برگزار خواهد شد. در این کنگره تلاش می‌کنیم، ضمن تبیین رشادت‌های این شهید، راهکارهای حل مشکلات جامعه نیز بررسی شود و برای رفع آن راهکار مناسب ارائه شود. این رویداد، در دو بخش عمومی و علمی برگزار می‌شود. محورهای بخش عمومی عبارتند از: خودباوری، کار آفرینی، مدیریت جهادی، خودکفایی، بیداری اسلامی، جبهه مقاومت و بیانیه گام دوم انقلاب، اخلاق، ایثار و شهادت.  آثار بخش عمومی می‌توانند در قالب نقاشی، شعر، قصه، دلنوشته، فیلم کوتاه، انیمیشن و پادکست ارائه شوند. 

حسینی تأکید کرد: محورهای بخش علمی کنگره عبارت‌اند از: تکنولوژی نوین در صنعت پزشکی، تکنولوژی نوین در صنعت هوا و فضا، فناوری نوین در صنایع فولاد، فناوری نوین در حوزه ورزش، تکنولوژی در صنعت نفت و پالایشگاه، نقش امنیت دفاعی و توان نظامی در ارتقای منافع ملی کشور، تأثیر تقویت محور مقاومت در افزایش توان دفاعی کشور و در نهایت اگر شهید طهرانی مقدم حضور داشت چه راهکاری در حوزه‌های علمی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ارائه می داد.

وی درباره زمان ارسال آثار بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند تا 28 اردیبهشت‌ سال آینده آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند. همچنین اختتامیه این کنگره اواخر تیرماه برگزار خواهد شد. افتتاحیه این برنامه 28 آبان‌ماه، در سالن طهرانی مقدم این مجموعه برگزار می‌شود. 

تاروت چگینی، مشاور رئیس ستاد اجرایی کنگره، ابراز کرد: شهید طهرانی مقدم کاری کرد که حیرت دیگر کشورها را برانگیخت و هر ایرانی با نگاه به تلاش‌های این شهید بزرگوار می‌تواند به خودش افتخار کند. اگر تلاش‌های شهید طهرانی مقدم و همکارانش نبود آمریکا اینگونه برای مذاکره با ایران اشتیاق نشان نمی‌داد.

قدرت موشکی‌مان لرزه به اندام دشمن انداخته است

وی تأکید کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی وقتی عراق با موشک‌های خود این سرزمین را تهدید می‌کرد، افسوس می‌خوردم که چرا توان مقابله با آن‌ها را نداریم، اما امروز به جایگاهی دست یافته‌ایم که قدرت موشکی‌مان لرزه به جان دشمنان این سرزمین انداخته است.

چگینی افزود: تلاش می‌کنیم این کنگره تأثیر کاربردی هم داشته باشد، به همین جهت یک بخش کارشناسی در نظر گرفته‌ایم  که در آن به مشکلات موجود با دید کارشناسی و ریشه‌ای نگاه کرد، زیرا اگر بخواهیم نگاهی سطحی به این مباحث داشته باشیم نمی‌توان برای آن راهکار ارائه کرد. 

بخش دیگر این کنگره بر پرسش و پاسخ اختصاص یافت و شکری در پاسخ به پرسش اول درباره ضرورت برگزاری این کنگره با وجود برپایی یادواره شهید طهرانی مقدم تصریح کرد: یادواره مراسم یادبود است به نوعی نکوداشت محسوب می‌شود، اما در کنگره آرمان‌های شهدا تبیین می‌شود، به ویژه اینکه تلاش می‌کنیم در دوره‌های بعد، این کنگره به شکل بین‌المللی برگزار شود، این اقدام جدا از تأثیرات استراتژیک، باعث می‌شود چهره شهدا در عرصه ‌بین‌الملل هم تبیین شود. 

وی در پاسخ به سؤالی درباره میهمانان حاضر در این کنگره گفت: از 17 کشور اسلامی برای حضور در این کنگره دعوت به عمل خواهیم آورد، همچنین از سران سه قوه هم برای حضور در آیین اختتامیه دعوت خواهد شد، البته سفرای حاضر در کشور هم از دیگر مدعوین این برنامه هستند.

شکری با بیان این‌که از فیلم نیز برای معرفی شهید طهرانی استفاده خواهد شد، گفت: فیلمنامه‌های خوبی به دستمان رسیده تا بتوانیم فیلم یا سریالی فاخری در این حوزه تولید کنیم. این امر جزء اولویت‌هایمان در آینده خواهد بود که سعی می‌کنیم اثر فاخری را برای مخاطبان تولید کنیم. درباره فیلم‌های حاضر در این کنگره باید اضافه کنم، زمان فیلم‌های کوتاه که به دبیرخانه این کنگره ارسال می‌شود باید یک دقیقه باشد. 

رئیس ستاد اجرایی در پایان تأکید کرد: امروز کشور ما به این توانایی رسیده که خودش تأمین کننده نیازهایش باشد. این آرمانی بود که امثال شهید طهرانی مقدم‌ها به آن باور داشتند و خوشبختانه امروز در کشورمان حاکم شده است. برای همین هم با تمام فشارهایی که بر کشورمان حاکم شده می‌بینیم ایران اسلامی با قدرت راه خود را ادامه می‌دهد.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید. 

انتهای پیام
captcha