تخصیص 30 میلیارد تومان وام کم‌بهره به مؤسسات قرآنی از سال 92
کد خبر: 3857461
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت خبر داد:

تخصیص 30 میلیارد تومان وام کم‌بهره به مؤسسات قرآنی از سال 92

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ـ مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت گفت: با وجود کمبود اعتبارات در حوزه قرآنی، از سال92 تاکنون مبلغ 30 میلیارد تومان به مؤسسات قرآنی کشور وام کم‌بهره تعلق‌گرفته است.

اختصاص 30 میلیلارد تومان به مؤسسات قرآنی در قالب وام کم بهرهبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتقان، حسن محمدی در نشست تخصصی مدیریت فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر اظهار کرد: در سال ۹۲، اعتبار قرآنی کل کشور ۱۹۸ میلیارد تومان بود، اما در سال گذشته این اعتبارات به ۱۷ میلیارد تومان تقلیل پیدا کرد.

وی تصریح کرد: با وجود کمبود اعتبارات در حوزه قرآنی، از سال 92 به مبلغ 30 میلیارد تومان به مؤسسات قرآنی کشور وام کم‌بهره تعلق‌ گرفته است. مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد در کشور نمونه بارز اسلامیت و جمهوریت در کشور هستند و در راستای اهداف فرهنگی نظام تلاش می‌کنند.

محمدی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که کاری که شما می‌کنید، یک کار راهبردی است که باید حمایت شود، افزود: قبل از انقلاب کمتر ۱۰ مؤسسه قرآنی ثبت‌ شده در کشور وجود داشت، در حالی‌که امروز بیش از ۵ هزار مؤسسه قرآنی وجود دارد.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور از پیگیری‌ها برای رفع مشکل عدم حذف اعتبارات با نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: وظیفه ترویج فرهنگ قرآنی حتماً باید بر دوش مردم باشد، اما دولت باید حمایت کند. یکی از مهم‌ترین مشکلات نهادهای مردمی ـ قرآنی، معافیت‌های مالیاتی است و مایه تأسف است که در اصلاح ساختار بودجه کشور، معافیت اندکی که برای مؤسسات فرهنگی و قرآنی در نظر گرفته‌ شده بود، حذف‌ شده است.

انتهای پیام
captcha