اعزام 1500 مبلغ یزدی در مناسبت‌‌های ملی و مذهبی به نقاط مختلف
کد خبر: 3857729
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳

اعزام 1500 مبلغ یزدی در مناسبت‌‌های ملی و مذهبی به نقاط مختلف

گروه اجتماعی ــ کارشناس اعزام و استقرار اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: سالیانه حدود 1500 روحانی بومی در مناسبت‌های ملی و مذهبی در طول سال به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند.

غحجت‌الاسلام محمدحسین میرجلیلی، کارشناس اعزام و استقرار اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد اظهار کرد: پیگیری استقرار روحانیان در 110 خانه عالم موجود در استان شامل 72 خانه در مالکیت سازمان، 15 خانه در مالکیت مردم، 5 خانه در مالکیت دولت از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.

وی ادامه داد: پیگیری برای ساخت، تکمیل و تجهیز خانه‌های عالم در سطح مناطق مورد نیاز استان شامل 18 خانه در دست ساخت، استقرار 50 روحانی در مناطق روستاها، حاشیه شهر و مناطق محروم از دیگر اقدامات در این حوزه است.

میرجلیلی افزود: سالیانه در حدود 1500 نفر روحانی بومی در 15 مناسبت ملی و مذهبی در طول سال به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند و برنامه‌های مختلف را در این مناسبت‌ها برعهده دارند.

کارشناس اعزام و استقرار اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: همچنین سالیانه حدود 1200 نفر روحانی غیرمقیم در مناسبت‌های ملی و مذهبی به نقاط مختلف استان اعزام می‌شوند.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه روحانیون مستقر، اجرای طرح تغذیه فکری روحانیان در قالب کتاب، ویژه نامه و محتوای چندرسانه‌ای در طول سال، برگزاری گردهمایی ائمه جمعه، جماعات، مبلغان، مبلغات استان در مناسبت‌های ملی و مذهبی را از دیگر اقدامات برشمرد.

میرجلیلی سرکشی و حمایت از فعالیت‌های روحانیان مستقر در سطح استان را یادآور شد و گفت: این حوزه در برگزاری و مشارکت در برگزاری کنگره‌های بزرگداشت عالمان دینی نیز اقداماتی را در استان انجام داده و خواهد داد.

انتهای پیام
captcha