لزوم همکاری ادارات فرهنگی با طرح‌های کتاب‌خوانی
کد خبر: 3857788
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷
امام جمعه زابل:

لزوم همکاری ادارات فرهنگی با طرح‌های کتاب‌خوانی

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی‌اکبر کیخا با اشاره به ضرورت استفاده از مهارت‌های مختلف جهت آشتی دادن دوباره جامعه با فرهنگ کتاب‌خوانی، بیان کرد: جهت رواج کتاب‌خوانی در مدارس منتظر لبیک آموزش و پرورش به این امر فرهنگی هستیم.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ کتابداران نهاد کتابخانه‌های عمومی زابل به همراه جمعی از کتابداران کتابخانه‌های مساجد با حضور عباس باقری از چهره‌های برتر ادبی کشور و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زابل روز گذشته، 26 آبان‌ماه با حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر کیخا، امام جمعه شهرستان زابل، دیدار و گفت‌وگو کردند.
در ابتدای این دیدار عباس باقری طی سخنانی، هفته کتاب و کتاب‌خوانی را به همه کتابداران به عنوان سربازان خط مقدم جبهه نبرد با تهاجم فرهنگی، تبریک گفت و در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر کیخا، امام جمعه زابل با تبریک هفته کتاب و کتاب‌خوانی از مقام معظم رهبری به‌عنوان یک الگوی مجسم برای تمام کتاب‌خوانان یاد کرد و گفت: اولین توجه مقام معظم رهبری، در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پرداختن به جایگاه علم و پژوهش است؛ بنابراین کتاب و کتاب‌خوانی از اهمیت خاصی برخوردار است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زابل با اشاره به ضرورت استفاده از مهارت‌های مختلف جهت آشتی دادن دوباره جامعه با فرهنگ کتاب‌خوانی، بیان کرد: کتاب را باید درون جامعه برد؛ به عنوان نمونه طرح‌ کوله کتاب و طرح شهید محسن حججی کاری از واحد فرهنگی حوزه علمیه المهدی‌(عج) کار موفقی بوده که لازم است در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی این طرح‌ها بیشتر مورد توجه و بررسی قرار گیرد.
وی با تأکید بر لزوم همکاری ادارات فرهنگی با طرح‌های کتاب‌خوانی، گفت: جهت رواج کتاب‌خوانی در مدارس منتظر لبیک آموزش و پرورش به این امر فرهنگی هستیم.
امام جمعه زابل اظهار کرد: همچنین لازم است در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی از ظرفیت فضای مجازی، رسانه و هنرهای تجسمی و تئاتر استفاده شود؛ همانطور که هنوز در فرهنگ دینی از تعزیه‌خوانی بهره برده می‌شود‌.
حجت‌الاسلام کیخا بیان کرد: واحد فرهنگی ستاد برگزاری نمازجمعه زابل آماده همکاری با نهاد کتابخانه‌های عمومی جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و توسعه فضای کتابخانه‌هاست.
حسین قدس‌نیا
انتهای پیام
captcha